Dinsdag 20-10-2015 Dag van de rit naar….Zo’n 570 k - Reisverslag uit Libourne, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 20-10-2015 Dag van de rit naar….Zo’n 570 k - Reisverslag uit Libourne, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20-10-2015 Dag van de rit naar….Zo’n 570 k

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

20 Oktober 2015 | Frankrijk, Libourne

Ging allemaal heel goed, vertrokken om een uur of 9:00 en waren snel op de autoroute A28.
Veel even er uit om alle 4 de benen van zowel ons als de kat, te kunnen strekken. Met een graad of 9 vertrokken en naarmate we meer richting zuid kwamen liep de temp op naar een graad of 15 en de zon begon zich ook steeds meer te vertonen, we weten dat van Opa, dat naarmate je naar het zuiden gaat het warmer wordt en dat belooft wat voor de rest van de week.
Om en uur of 16:30 bij Camping du Chene Vert in Bayas aan gekomen, dit voor de 4e keer, hoewel er een nieuwe eigenaar het sinds 4 jaar heeft overgenomen, was de ontvangst allerhartelijkst en konden we uit alle plaatsen kiezen, alles op z’n gemak en wederom met de Franse taal (vooral Maman doet het erg goed!) liep alles op rolletjes. Wat wil je ook met zo’n super mover.
Wat hebben we in het verre verleden een hoop lopen duwen zeg, moeten we nu helemaal niet aan denken dat nog met deze sleurhut te moeten doen, dat redden we dan ook niet.
Maar snel geïnstalleerd en even in de zon, met wel een 18 graden gezeten.
Na het eten en de kop koffie, toch wel een allemachtig moe gevoel, best wel intensief rijden met de vrachtwagen en de afdalingen die je met beheerste snelheid moet rijden, want de grote witte kar zit achter je en die moet door de trek auto beheerst blijven! Dus ook om 20:30 vielen de luikjes dicht en realiseer je je dat je geen 50 jaar meer bent , het rijdt toch anders met een aanhanger die behoorlijk zwaarder is dan dat wat je de afgelopen 15 jaar gewend bent!
De auto trekt dat ding of het niets is en dat komt mede door het goede laden wat we gedaan hebben (zijn nog zelfs kastjes leeg) Met een fiets op voor en achterkant geen enkel probleem, alles zit als een huis zo vast en merk je daar niets van!