Maandag 26-10-2015 40 jaar en een maand… - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 26-10-2015 40 jaar en een maand… - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 26-10-2015 40 jaar en een maand…

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

26 Oktober 2015 | Frankrijk, Aucun

Gewekt worden kan op vele manieren, je wordt wakker van je eigen gesnurk, het is daglicht of je moet nodig plassen. Dat dacht je maar er is nog een manier, want ik ben nog nooit gewekt door het balken van een ezel!!!!! Er zat bij dat beest wat dwars want het geluid werd beantwoord door ezel nr. 2 die aan de andere kant van het dal stond. Als ze lang balken kunnen ze een ezelsbruggetje maken, ha, ha!
Het was mooi weer 23 grd, dus een prachtige rit gemaakt over de col Soulor,1475 meter hoog toen door over zeer smalle en angstaanjagende afgronden naar de col d’Aubisque nog hoger 1700 meter. De jongens van de Tour de France zijn daar langsgevlogen, ongelooflijk! Onderweg prachtige vergezichten, helder weer zodat we het lage land voor de Pyreneeën konden zien. Onderweg vaak gestopt al is het alleen maar om effies op adem te komen met al die gevaarlijke haarspelt bochten! Al zittend op een randje steen kwamen twee bejaarden wielrenners naar ons toe. Een baasje van wat bleek 70 jaar zei ons gedag met ferme handdruk en ik twee Franse kussen, ja ,ja, hij greep zijn kans, de snoeper. Of we van de heren met fiets een foto wilden maken. Geen probleem, maar wat bleek ,hij haalde een vergeelde foto tevoorschijn, hij zelf 25 jaar oud gemaakt op nu de zelfde bocht. Op de achter kant alle handtekeningen van de toen o zo bekende renners, zelfs Eddy Mercks mocht niet ontbreken. We bleven nog effies kletsen en ja hoor hij moest bij het afscheid weer zoenen, ons met een lach achterlaten. Leuk momentje!!!!!
We gingen verder door de bergen naar Laruns, want de auto lust wel een slokkie en tanken moet je hier echt met voor bedachte rade doen anders groot probleem en geen praatpalen!!! Op de terug weg, zelfde weg ander uitzicht passeerden we de twee oudjes, auto werd herkent en met veel Bonjour vervolgden wij onze weg naar Auzun. Een leuke dag ten einde ,tijd voor een koppie koffie.

• 27 Oktober 2015 - 20:48

Leonie:

Iaaaaa iaaaa hahaha
    Das eens andere koek dan die rot cd van Eric clapton haha

• 27 Oktober 2015 - 21:50

Dorien:

Ik dacht pre-cies hetzelfde sis!!

• 28 Oktober 2015 - 08:50

Wilbert :

Wordt ook wel eens wakker van een ezel ,das meestal de buurvrouw