Donderdag 29-10-2015 Pont de Napoleon III en Tour - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Donderdag 29-10-2015 Pont de Napoleon III en Tour - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Donderdag 29-10-2015 Pont de Napoleon III en Tour

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

29 Oktober 2015 | Frankrijk, Aucun

Donderdag 29-10-2015 Pont de Napoleon III en Tour de Cirque de Gavernie
Wederom een zonnige dag met 22 graden en direct na het petit déjeuner onderweg naar le Pont Napoleon in de buurt van Luz st.Saveur. Keizer Napoleon III (en zijn vrouw Eugenie) hebben daar omstreeks 1850 verbleven, waar Eugenie “de wateren nam”, dus in de thermale baden haar heil zocht. Het paar was zo gecharmeerd van de plaats, dat de keizer opdracht gaf een brug te bouwen, die in het landschap moest passen en een paar jaar (1856???) later was die brug er dan ook.
Vandaag de dag wordt er van die brug “ge-bungy jumped” en de oude lantaarns en het monument (origineel!) stonden er nog steeds.
Mooie weg door de kloof heen, uiteindelijk bij de Cirque de Gavernie (verder gaat de weg nie…) tegen de hoge rotswand met een boog van 180 graden aangelopen. De waterval is 400 m1 hoog en we hebben (jaren geleden) vanuit het dorp 1.5 uur heen en 1.5 uur terug gelopen, om daar bovenaan de berg in het dal van dat Cirque te kunnen kijken.
Vandaag lag er dat poeder sneeuw op de hellingen en was zeer indrukwekkend om te zien.

• 31 Oktober 2015 - 13:20

Theo En Carla Campen:

Hallo Trudy en Cor, Wat is dit genieten om jullie reisverhalen te lezen. Jullie schrijven erg leuk en wij genieten zeker ook van de prachtige foto's. Wat is Frankrijk toch mooi.
    In eerste instantie wisten we niet wie de Snowbirds waren, we hadden jullie bij de map ongewenst ingedeeld. Gelukkig zagen we toch nog op tijd dat het van jullie afkomstig was. Dus houden we het nu goed bij.

Het is volop genieten voor jullie kennelijk. Fijn dat er geen sprake is van hoogtevrees, want als we de bergen zien en bruggen e.d. dan krijg ik (Carla) dan al zweetdruppeltjes.

Geniet maar weer lekker van alles, hier is ook prima weer. De zon schijnt volop, kortom prachtige herfstdagen.

Een hartelijke groet van ons, en we kijken weer uit naar jullie verdere belevenissen.
    Carla en Theo