Donderdag 5-11-2015 Dure Dag??? Maar ut moet !! - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Donderdag 5-11-2015 Dure Dag??? Maar ut moet !! - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Donderdag 5-11-2015 Dure Dag??? Maar ut moet !!

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

05 November 2015 | Frankrijk, Aucun

Nou gaat het wat vroeg op en gebeuren, op naar Tarbes, naar de Toyota garage…precies om 09:00 binnen en werden direct geholpen. Nog even spannend of het onderdeel (als je het ziet, zou je het ook bij de Gamma kunnen vinden, zo lijkt het) en ja hoor de chef had het helemaal goed.
Weer even zitten wachten en zelfs een koffietje aangeboden gekregen, een veertig minuten later was de auto “prêt” en konden we de knip trekken….viel mee met de schade een dingetje van een 30 euries en de “Main d’oeuvre” een stuk of 40 en de TVA, voilà een 83 euronen later reden we met een GEWASSEN auto het terrein weer af….alles werkt zoals het zou moeten en konden we onze weg vervolgen. Goede service en snelle hulp van die mannen.
Een rit naar de Lac de Suyen zat er niet in, want daar was de weg en toegang wegens werk van de EDF gesloten.
Bijna al het water, dat hier uit / in de bergen loopt, wordt gebruikt voor het opwekken van elektriciteit, dat doet de Electricité de France, als staats bedrijf het beheer van, zijn ook de mannen van de stuw dammen etc.
Een alternatief werd gevonden in de Col d’Espandelles zo’n 1380 m hoog, door ruig gebied met wegen die net zo breed zijn als de auto…tegenliggers zijn een uitdaging met rechts van je de bergwand en links het put diepe ravijn , althans erg steile helling naar beneden…keuzes maken dus hahaha.
Gelukkig wisten de lokale mensen, dat wij op de weg zaten en kwamen wij er maar een paar tegen, alsmede een eenzame fietser die met een bloedgang en onder aanmoediging van Trudy, volvaart de weg naar beneden suisde, denken wel met een 70 km/uur.
Vonden ook een eenzame plant, die er om smeekte mee te mogen naar het minder koude Noorden, vergeleken met de winterse koude op de berg, moet de Hollands polder wel een echte verbetering zijn. Komt er nu op aan de plant voor de komende tijd in leven te houden. Dat laten we maar aan Trudy’s groene vingers over.
Wat wij aan onze kant ook zeer waarderen, zijn de reacties op onze dag verslagen, waaruit blijkt dat het systeem werkt en dat we een indruk van onze ach en wee’s kunnen geven.