Zaterdag 14-11-2015 Reisdag - Reisverslag uit Riaza, Spanje van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 14-11-2015 Reisdag - Reisverslag uit Riaza, Spanje van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 14-11-2015 Reisdag

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

14 November 2015 | Spanje, Riaza

Vandaag een dag van sturen, tanken en kilometers onder de auto door laten gaan, kortom, we zijn weer aan het verplaatsen.
Maar voor we dat gaan doen, nog even een nader bericht, wat eigenlijk bij gister hoort, gebak met valbeugel….Zo men in Frankrijk de gebakjes netjes in een doos met een heuse strik er om heen, dusdanig gebonden, dat je de doos aan je vinger kunt laten hangen, zo doet men het in Spanje anders, als er geen doos voorhanden is: men bouwt er een valbeugel omheen, zodat het verpakking papier de slagroom en de ornamenten niet plet….Dit alles eerst neer gelegd op een goud schaaltje, zodat het er allemaal chique uitziet.
Zie de bijgaande foto ter illustratie, een plaatje van een taartje.
Mar we gingen op reis en dat in de richting van Riaza (provincie Segovia), op een 120 km vanaf Madrid.
Eerst uit de Pirineos zien te komen, op weg naar Graus, Barbastro en vervolgens bij Huesca de Autovia op.
Wel een verademing eens rechtuit te kunnen rijden, maar de kloof bij Barbastro heeft ook zijn charme, zo met een 10 tal tunnels op een rij, Trudy heeft, omdat ze aan de goede kant zat, een stel video opnames kunnen maken, waarvan we tot op heden nog niet iets hebben terug kunnen kijken.
Dwars door het land waar de Spaanse Graan de Orkaan doorstaan heeft, nu kaal, de oogst is binnen en de boeren hebben hun eindeloze velden al voor het nieuwe zaai seizoen voorbereid.
Met al die kale vlakten, er zijn nauwelijks of geen bomen, moet het toch een wonder zijn, dat er (regen) water op terecht komt en dat het hier groeit. De mensen leven toch wel knap geïsoleerd hier en de afstanden zijn iets wat wij alleen maar in Flevoland kennen, dus groot.
Grappig is ook, dat er op de carretera nacional, ontzettend veel tankstations te vinden zijn, alle met nagenoeg dezelfde prijs van € 1.05/ltr. voor diesel, onafhankelijk van waar het station dan ook gelegen is.
Komt doordat de gehele olie/brandstoffen handel een Staatsbedrijf is en die bepaalt wat gaat en niet gaat qua prijs. Wel zo duidelijk voor de automobilist.
Dus een 465 km rit gemaakt en een groot deel over de auto weg, waar een 100 km snelheid is toegestaan, dus schiet dat goed op. Uiteindelijk doe je er toch, met stop pauzes voor kat en chauffeur er een uur of 7 over en kwamen we om een uur of 15:30 aan op de camping. Hartelijk te woord gestaan, alle plekken beschikbaar…of we een korting kaart hadden, ja dus, en derhalve voor een nacht € 18.00 met alles er op en er aan, 10Amp elektriciteit, wat wil je nog meer.
Blij dat we er waren, besloten even weer een break te nemen van een dag of 2 a 3, dinsdag weer onderweg denken we.

• 16 November 2015 - 14:16

Dorien:

Weer leuk verhalen weer lieverds! En ideaal! Zal zo de cupcakes ook eens mee gaan geven...mwahahah...:-)
    Dikke kus!!