Vrijdag 20-11-2015 De korte klap - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 20-11-2015 De korte klap - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20-11-2015 De korte klap

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

20 November 2015 | Portugal, Odivelas

Vandaag op ongeveer 2300 km van huis, dit, nadat we een rit van een 255 km hebben gemaakt, gemeten op de bestemming van vandaag, morgen alsook voor de komende weken.
Aangeland op Camping Markedia in de Alentejo van Portugal, gelegen aan het stuw meer van Odevilas, net ten zuiden van de oude stad Évora. De rit voer door de Spaanse Sierras, veel eiken bomen, veel bouwland en veel koeien met enorme hoorns. Niet echt bergachtig maar meer heuvel landschap, we zitten op een hoogvlakte van 350 a 400 m boven zeeniveau. Was wel een stuk eenvoudiger te rijden dan alle andere trajecten die we al hadden afgelegd, we waren om een uur of 1 op de camping (het is hier een uur vroeger dan in Nederland)
Veel ooievaars in de velden op nesten, net als in Nederland, op palen, sommige hebben het in de hoogspanning masten gezocht, zal wel met gratis stroom te maken hebben.
De eigenaar had ons zien rijden en was omgekeerd en terug gereden naar zijn toegangsweg, om ons even te wijzen, waar we moesten zijn en ook maar direct de administratie geregeld, zodat we rustig kamp konden maken.
Even rondlopen om een goede (zijn ze bijna allemaal) plek uit te zoeken en werkelijk, met bijna rondom zicht op het water, een enorme grote plek, gekozen, die ons de komende weken als basis zal gaan dienen.
Besloten het Express tentje maar op te zetten in plaats van de luifel, zodat we een betere inrichting krijgen en al onze spullen kunnen uitzetten. Denk aan hangmat, boom douche en driehoekige kashba doek voor schaduw etc.
Ja, ja de hele santemekraam wordt uitgezet, omdat het voor 3 tot 4 weken zal zijn, is het de moeite waard.
Erg druk is het totaal niet, een enkele plek is bewoond, de caravans die er staan zijn er meer permanent en thans onbewoond.
Het is erg stil, maar gezegd moet worden, dat we ook op een soort van landtong staan. Hebben al veel vis zien azen en af en toe hoor je een grote plons, dat moet wel een erg grote jongen zijn, we zullen het gaan zien.
Met de Wi-Fi is het behelpen, bij het restaurant is er een Wifi punt, daar moeten wij dan maar onze zaakjes regelen, ook dat is te overzien.
Morgen even nog de laatste details en dan is wederom kamp Zuid weer ingericht.

• 21 November 2015 - 14:36

Dorien:

Top! Fijn te lezen alles goed gegaan is en erg benieuwd hoe jullie erbij staan! xx van hier! :)