Zaterdag 21-11-2015 Jet lag?? En een uur vroeger - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 21-11-2015 Jet lag?? En een uur vroeger - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21-11-2015 Jet lag?? En een uur vroeger

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

21 November 2015 | Portugal, Odivelas

Gelukkig gister doorgepakt met het opzetten van de Express tent en bleek dan ook een goede zet te zijn geweest, dit, omdat het vanochtend een beetje “miesregende”, met af en toe een hele kleine bui.
Nou is het eigenlijk een wonder, dat we nu voor de 2e keer wat regen hebben gehad sinds ons vertrek! De wind veegt de hemel weer schoon en de blauwe plukken tussen de wolken worden groter, zodat ook de zon weer een gooi doet om deze dag tot een mooie te maken. Jet lag, nou dat uur tijdsverschil is wel grappig, maar we zijn gister toch wel wat vroeger dan normaal te kooi gegaan, tentjes opzetten doen we niet elke dag!
De kat doet het ontzettend goed, stil onderweg en op de plek gekomen direct, zover het lijntje strekt, haar omgeving eigen gemaakt door overal aan te snuffelen en de boel te verkennen.
De caravan is het centrum van haar blik, daar is het eten immers! Maar we durven het toch echt niet aan haar los te laten, dus houden we haar letterlijk aan het lijntje (weliswaar een 6 meter lang, maar toch)
We zijn nog een beetje aan het nederzetten qua installatie en hebben een uitzicht om van te kwijlen.
Dat is ook een afleidende factor, je blijft over het water dingen zien, terwijl je eigenlijk met andere zaken bezig bent.
Ook het vis gebeuren hier is op privé terrein en dat brengt weer met zich mee, dat een heuse visvergunning niet nodig is, zolang we maar op de camping zijn. Daar buiten moet het wel, komt er wellicht niet van, want tegen het vallen van de avond is het hier heel druk met vis, die nog even een laatste snack voor het slapen gaan probeert te verschalken. Vogels van diverse pluimage zijn er te zien, we zullen ons vooralsnog niet hoeven te vervelen!!!

• 27 November 2015 - 23:18

Ger En Miek Walburg:

Beste Cor en Trudy , (Snowbirds)

Blij dat jullie gezond aangekomen zijn in Portugal.
    Wij hebben de reisverslagen op de voet gevolgd, geweldig wat een reis, wat een ervaringen en perfect
    weergegeven in schrift en beeld (complimenten).
    Op een paar haperingen na (ABS schakelaartje en de oplooprem, hoe kun je dat voorkomen, moet je die dan uitzetten ? ) ben je toch knap over die bergen heen gekomen !
    Maar het was en is wel de moeite waard, als ik de sat. beelden van Google Earth inzoom en bekijk, dan
    zit je daar goddelijk en kun je al je kunstige kunstvliegen uitproberen. Ik ben benieuwd wat je daar pakt,
    je laat het wel weten hé !
    Vanuit een miezerig, koud, nat, en winderig Bavel denken we vaak aan jullie. Jaloers ? Nee hoor, het is
    jullie van harte gegund, alleen zou ik 's morgens ook wel buiten willen ontbijten. Geduld, die tijd komt er ook weer aan.
    Trudy en Cor blijf genieten, en gezond, en laat nog wat van jullie horen (en zien) laatste keer was
    zaterdag 21-11.

Heel veel groeten van Miek en Ger