Zaterdag 5-12-2015 Oh kom er eens kijken - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 5-12-2015 Oh kom er eens kijken - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 5-12-2015 Oh kom er eens kijken

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

05 December 2015 | Portugal, Odivelas

Ja, dat zal er in ons Nederland-je wel veel gezongen worden en de kindertjes zullen alle vol verwachting en gespannen zijn.
Hier kent men dat niet en de winkels liggen dan nu al vol kerst spullen, de dorpen, hoe klein dan ook, worden met kerstbomen, verlichting aan de straten en dergelijke versierd en is heel leuk om te zien, dat men er hier een groot feest van maakt.
Ook wat het eten betreft, de meest onwaarschijnlijke dingen voor het Kerst diner liggen hier op hun koper te wachten. Dus op naar de markt (1 x per maand) in Ferreira do Alentejo, een plaats van twee maal niet veel met een enorm groot terrein als Parco de Exposicão, je vraagt je af waar dat voor dient…wellicht als er een jaarfeest is of een enorme vee markt.
Met een tiental kramen waar voornamelijk kleding en schoenen te koop waren, is het marktbezoek wel heel kort. Op dus naar Alvito, aan de andere kant van het stuwmeer (en de camping locatie), alwaar de overdekte gemeente markt open is, alles keurig in de koeling en brandschoon, als ware het een grote winkel.
De mensen achter de kraam spreken wel Engels en dan is het wat eenvoudiger uit te leggen wat je wilt.
We voelen ons een beetje als die kleine kinderen, die met hun ouders naar het buitenland vertrekken als in het “Ik Vertrek” programma, op de school gedumped worden en zich dan maar de taal eigen moet zien te maken.
Je kunt ook niet alles uit een boekje halen en bovendien is de uitspraak van het Portugees nogal lastig, maar we merken wel, dat als je het einde een beetje inslikt, het er op begint te lijken en denken wij, is een deel van de fouten al gedekt ha ha ha .

• 08 December 2015 - 14:56

Dorien:

Zo we zijn weer helemaal bijgelezen en up to date! Klinkt allemaal super!! Hele dikke kussen van ons! Xx