Dinsdag 29-12-2015 Reis dag en kilometers gevreten - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 29-12-2015 Reis dag en kilometers gevreten - Reisverslag uit Urrugne, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 29-12-2015 Reis dag en kilometers gevreten

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

29 December 2015 | Frankrijk, Urrugne

Zoals het plan was, vroeg op en om 8 uur, het was net goed daglicht geworden, in de auto en onderweg naar ergens in Spanje, maar ieder geval richting Spaans/ Franse grens.
Dit keer de auto route maar aangehouden en dat gaat een stuk vlotter met die 100 k/u die op de meeste plaatsen goed zijn aan te houden. Eerst een 25 km over de N17 richting Celorica de Beira, waar de aansluiting met de A25 is, die voert dwars door Portugal naar Spanje dus om een uur of 10 bij Villa Formosa de grens met Spanje over. Daar verlies je een uur, omdat de klok weer een uur vooruit gezet moet worden, dus ben je al weer een uur later op de Spaanse weg.
Het ging echter zo voorspoedig dat we via Salamanca, Valladolid, Burgos al om 15:00 uur bij Miranda de Ebro waren, dus besloten we nog maar verder richting Vitoria-Gasteiz te gaan en ook dat liep lekker, dus weer even gekeken en de camping in het Baskenland gebeld, zijn tot een 18:00 uur in de receptie, maar als we later kwamen, zoek een plek en we doen de registratie wel morgen was het antwoord.
Niet verkeerd, dachten we zo, zijn verder gereden, dwars door de diverse Sierras en natuurlijk de Pyreneeën met de nodige tunnels. We schatten zo bij elkaar een kilometer of 10 aan tunnels te hebben doorkruist. Dat bracht ons even na zessen in de receptie van de camping, werden zeer vriendelijk te woord gestaan en konden eindelijk weer eens kletsen in het Frans, dit ter verbazing van de receptionist. Sprong de man op zijn fiets en reed ons naar een plek, waar we, indien we dit niet zo een goede plek vonden, na het week end een andere plaats kunnen uitzoeken.
Op het ogenblik is het hier een drukke boel met de Kerst / Nieuwjaars vakantie van zowel Franse en Spaanse mensen, plus het feit dat er nog geen vlok sneeuw in de bergen te vinden is, zitten alle ski vakantie mensen nu richting zee te kijken.
Na een 662 km rit, toch wel een peut fatigué en dat wordt dus niet laat vanavond, maar het is beter zo, dan dat je eerder in Spanje een tussen stop had gemaakt, om vervolgens de volgende dag weer het zelfde ritueel van inladen en rijden te moeten doen. Ook de kat heeft het na zo een rit echt wel gehad en is dan ook bek af, ze lust zelfs geen catisfaction (katten snoepjes)meer en dat wil wel wat zeggen. Maar ze heeft dan wel al haar dag dutjes zwaar gemist.
Morgen kijken we de bekende kat uit de boom, zien wel wat deze camping verder te bieden heeft, hebben wel al ons oog op San Sebastian, st Jean Pied de Pont, Bilbao Guggenheim museum, de oude regio, waar we 7 jaar de zomervakantie hebben doorgebracht, enfin, de tijd zal wel weer te kort zijn.
We houden onze trouwe lees fans wel op de hoogte van ons wel en wee.