Woensdag 31-08-2016 Cascades du Hérisson - Reisverslag uit Lays-sur-le-Doubs, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 31-08-2016 Cascades du Hérisson - Reisverslag uit Lays-sur-le-Doubs, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 31-08-2016 Cascades du Hérisson

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

31 Augustus 2016 | Frankrijk, Lays-sur-le-Doubs

Woensdag 31-08-2016 Cascades du Hérisson
Vandaag een rit naar de Comté(departement aan de Frans/Zwitserse grens) waar het landschap al de voor bode van de Zwitserse bergen vormt. Het is een afstand van een 60 km, en hebben de binnen door wegen genomen en dan kom je door de meest geinige dorpen en gebieden, je zou overal wel een foto of video van willen maken, voorlopig slaan we het maar via het netvlies op!
Hier blijkt ook, dat de Herfst aan de deur van Moeder Natuur aan het kloppen is, zij het zachtjes, de berken kleuren al geel en de eiken bruin, mooi om te zien en met een paar weken, wordt dat nog kleurrijker. En dat alles met ongehinderd zonlicht er op.
De watervallen liggen er wat hoog (65m) en droogjes bij in deze tijd van het jaar, in het voorjaar buldert het water naar beneden, nu leek het een beetje op de watervallen van Loenen, maar toch heeft het zijn charme.
We hadden het een en ander in de koeltas gepakt en met vouwstoelen, vouw tafeltje, waren we geheel voorbereid op een picknick lunch te velde. Bij de watervallen de stoute (wandel) schoenen aangetrokken en het toch wel steile pad omhoog, een uurtje heen en een uurtje terug. Wel weer leuk om te zien en men heeft er dan ook wel wat van gemaakt, met bezoekers centrum en al.
In de nabijheid een drietal gletsjer meren, waar het water een turquoise kleur heeft en een beetje “legpuzzelig” er uitziet. Het water is wel helder en zal ongetwijfeld goed zijn, gezien het aantal mensen dat er in zwemt . Bij het Lac de Chalain zijn we op een dag recreatie terrein gekomen en hebben daar onze lunch uitgebreid gedaan. Zeer decadent, compleet met kaasjes, rillette, stokbrood en niet te vergeten een lekkere koude rosé.

• 01 September 2016 - 14:26

Theo En Carla: