Dinsdag 20 September 2016 Jour de Transfer. - Reisverslag uit Les Martres-de-Veyre, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 20 September 2016 Jour de Transfer. - Reisverslag uit Les Martres-de-Veyre, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20 September 2016 Jour de Transfer.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

20 September 2016 | Frankrijk, Les Martres-de-Veyre

Dinsdag 20 September 2016 Jour de Transfer.

Zoals een goed plan gemaakt is, moet dat ook zo worden uitgevoerd, dus om 8 uur reden we door de poort, het dal van de Giffre uit, op weg naar de nieuwe start van de tweede serie etappes in een ander deel van Frankrijk.
En voor je dan bij de snelweg bent, is de klok alweer een 30 minuten verder, en kun je de hellingen en bochten weer achter je laten, de tolweg rijdt een stuk relaxter, al is het een stuk minder afwisselend.
Het weer is goed en dus een mooie reisdag uitgekozen. Eerst richting Geneve, Annecy en dan richting Lyon, dat we aan de noordzijde maar omcirkelen. Lyon is de 2e grote stad in Frankrijk en dus is ook daar een beruchte periferique, daar wil je niet (zeker niet met caravan) zijn.
Alles verloopt gladjes en het landschap om ons heen, verandert van berg naar heuvelachtig, hoewel we nog wat cols, met behoorlijke percentages, over moeten. Stijgen is de kunst niet, het is het gecontroleerd dalen, zodat de snelheid niet (automatisch) te hoog wordt en de boel onstabiel kan raken. Ook de grote vrachtauto’s moeten in een lage versnelling (en dus reductie op de snelheid) bergje af. Via de zuid om Clermont- Ferrand heen komen we al snel in het oude vulkanen landschap van Auvergne in het departement van Puy de Dome.
Rondom zie je de opgebolde heuvels, allemaal toch gevolg van vulkanische werking, zo een 4000 jaar geleden.
De camping ingang vonden we om 14:00 uur, onbemand en na een beetje rondlopen, iemand gevonden, die naar later bleek, door de eigenaar was ingeseind, dat er vandaag mensen (wij dus) komen en of hij die maar even verder op hun plaats kon helpen…het werkt dus wel, zo een telefoontje vooruit, en als men dan zegt “pas de soucis” is dat ook echt geen zorg, alles komt goed.
Magnifieke plek met 10 amp. Plus een kei van een Wifi verbinding en enorm rustig. Opzetten duurde van 16:00 tot 17:15 (we worden er wel een beetje handig in, zou je zeggen)en toen was kamp Oost Centre weer ons home!
Wel een beetje vroeger dan normaal, lagen te kooi, maar wat wil je ook na zo een dag.