Vrijdag 30 September 2016 En wij maar denken dat h - Reisverslag uit Boisse-Penchot, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 30 September 2016 En wij maar denken dat h - Reisverslag uit Boisse-Penchot, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 30 September 2016 En wij maar denken dat h

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

30 September 2016 | Frankrijk, Boisse-Penchot

Vrijdag 30 September 2016 En wij maar denken dat het zaterdag is…

We weten niet hoe dat komt, maar vandaag hadden we de stelligste indruk, dat het absoluut Zaterdag zou zijn, een blik op de tablet leerde ons, dat we een extra dag op deze tocht kunnen bijschrijven. Dagje cadeau zou je zeggen en zeker als je het weer bekijkt, is het weer een mooie dag, dat zal morgen volgens de berichten wel totaal anders kunnen zijn en dus pluk de dag!
Kennelijk gaat er toch iets goed met ons en de kat, hij is de hele nacht in de voortent op een stoel (voorzien van een groot badlaken als logeerbed) blijven slapen en lag vanochtend nog in katzwijm toen we de deur openmaakten.
Tegelijkertijd werd het katten ontbijt geserveerd, zodat de klantenbinding zijn werk kan doen. Er moest natuurlijk wel een ander assortiment van voeding voor de logé gehaald worden en dus op naar de lokale boerenbond, was dicht wegens inventarisatie, en dus verder naar de supermarché.
Uiteindelijk weer terug naar “huis” en is er een vismiddag ingelast, aas stond ook op de boodschappenlijst.
Bij navraag bij de camping eigenaar, heeft Trudy uitgevonden, dat de kat sinds medio Mei op de camping rondzwerft en werd in Mei als “jonkie” bij het schoonmaken van een sta caravan gevonden.
Daar de vaste gasten hier al waren voorzien van een hetzij een kat dan wel een hond (en een kat) was er voor deze kat geen andere oplossing, dan zich bij tijdelijke camping gasten geliefd te maken, natuurlijk levert eten op! Ook diende de kleine zich tegenover de tweetal katers, die hier het camping gebied al onderling verdeeld hebben, te weer te stellen en dus is dit een echte overlever!
En ja, bij het verminderen van het aantal kampeer gasten, vermindert de hoeveelheid voedsel evenredig en dus ga je alternatieven verzinnen, zoals vuilnisbak, jacht of gewoon honger houdend tot het beter wordt .
Nou ja, men hoeft zich niet af te vragen, hoe de rest van de dag verloopt, Cor aan de oever van de Lot, trachtend de Franse Vis tot aanbeet van aangeboden aas te verleiden, Trudy in de luie stoel met meneer kat op schoot, samen genietend van de warmte van de dag!