Woensdag 05 Oktober 2016 Kat a logus-Kat a gorisch - Reisverslag uit Boisse-Penchot, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 05 Oktober 2016 Kat a logus-Kat a gorisch - Reisverslag uit Boisse-Penchot, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 05 Oktober 2016 Kat a logus-Kat a gorisch

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

05 Oktober 2016 | Frankrijk, Boisse-Penchot

Woensdag 05 Oktober 2016 Kat a logus-Kat a gorisch-Kat a logica….

We hadden het al laten zien, die aanloop kat op Kamp Centraal Oost. Ontdekt in Juni 2016, is de kat nu ongeveer 4+ maanden oud en heeft door de zomer heen van kampeerders hier te eten gekregen.
Maar zo het seizoen afloopt en er veel minder aanbod in eetwaar is, vermagert dat beestje wel heel snel en dat merkten we al toen we hem op pakten. Dus werd er voldoende voeding (speciaal voor jonge katten) gehaald en dat gaat er in als koek. Deze kat heeft geen limiet, de laatste hap zegt nog plof en alles moet in ene keer op, want stel je voor, dat er een andere kat zou komen.
Nou die zitten hier dus wel, zij het dat die katten al een huis hebben gevonden en dat deze twee katers, die van de eigenaar en die van een der vaste permanente bewoners, het territorium onderling al verdeeld hebben. Er is dus ook geen plaats voor een derde sheriff in de stad. Dat leidt wel eens tot conflicten en dus is onze zwarte mini panter op zijn hoede.
Maar voor de rest is het een echte buiten kat, wil niet in de caravan blijven en shuttelt van buiten naar binnen en blijft nooit lang. Kortom, we vragen ons af of dit nu wel een kat is, waar wij bij zullen passen.
Dus, op zoek naar een transport kooi en een kattenbak, alles blijkt verkrijgbaar bij de lokale BoerenBond. Nog niet het besluit genomen om tot aankoop van deze attributen te gaan!
Tevens daar informatie gekregen over de Association Aide Aux Animaux Abadonnés, een soort van dieren opvang bij mensen thuis, maar is duidelijk geen asiel. Voor het geval dat…
Nu sjeest deze kat zo een boom in en zit dan een meter of 5 hoog, komt er ook zelf weer uit en bedenken wij ons, dat onze huiskamer slechts 2.50 meter hoog is en daar doet deze jongeman niet echt lang over, vooral als hij via de gordijnen gaat…….ook is het nog niet echt duidelijk, of een tuigje met lijn à la Witte Baai mogelijk zou zijn, het beestje is zijn vrijheid wel erg gewend!
En alleen laten in de caravan, dat is ook nog maar een gok, die we niet zullen nemen, kortom we hebben het hart even uitgeschakeld en het verstand even laten spreken. We hebben contact gezocht met deze organisatie en men is komen kijken naar de kat en besloten werd, dat hij morgen wellicht opgehaald kan worden, mits het opvangadres (ze hebben er al drie van deze gevallen) bereid is om tijdelijk nog een kat onderdak te verschaffen, we zullen zien hoe dat afloopt.

• 07 Oktober 2016 - 20:26

MARTIJN:

Ja, je wilt toch het beste voor het beessie... Had hem stiekem eigenlijk wel de hele dag bij jullie de trap op en neer willen vliegen!