Zondag 09 Oktober 2016 Hoge heuvels vangen veel mi - Reisverslag uit Bayas, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 09 Oktober 2016 Hoge heuvels vangen veel mi - Reisverslag uit Bayas, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 09 Oktober 2016 Hoge heuvels vangen veel mi

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

09 Oktober 2016 | Frankrijk, Bayas

Zondag 09 Oktober 2016 Hoge heuvels vangen veel mist, naar Kamp West

In alle vroegte om 7 uur uit de pietenbak, het moest eigenlijk nog licht worden en direct beginnen aan de dag, dus hup, de douche in en dan even een ontbijt. Na de laatste dingen te hebben weggelegd, de buitenboel klaarmaken voor vertrek. Zo begon de dag met een vrij dikke mist.
Wat een verschil in temperatuur, bij vertrek is het 10 graden en onderweg zelfs in de mist bij een van de viaducten een “ice warning” (=temp lager dan 2 graden) op het display gekregen!
Soms leek het wel, alsof we in die oplossende mist door een regenboog rijden, de zon was al aan het klimmen en scheen van achter ons, zodat het licht voor ons in zijn kleuren werd ontleed.
Gelukkig is het Zondag en dus geen vrachtverkeer en de verdwaalde jagers met hun auto’s en honden letten niet op een witte caravan! Het jachtseizoen is geopend en duurt tot eind Januari. Ook onze camping eigenaar doet er aan mee, de ene dag sleept hij met een fazant (veren voor Cor!) en de andere dag is het een achterbout van een hert. Alles gereed voor de diepvries en dus is de wintervoorraad op peil.
Om 8:20 reden we de camping af en waren al snel goed op weg, de mist was echter niet zo dik, zodat we toch wel zicht hadden en met de nodige voorzichtigheid de weg vervolgd. Trudy deed de navigatie met een oog op de weg en een oog op de kaart en display en waarschuwde voor de al dan niet scherpe bocht naar links of rechts. Je kunt wel wachten dat die mist is opgetrokken en meestal gebeurt dat dan ook, maar dan wel rond het middag uur!
Om 9:20 zaten we op de A20 richting Limoges en de mist was daar althans totaal opgelost.
De rit verloopt voorspoedig en kwamen we op deze camping aan om 12:45, niet slecht voor de 289 km met twee koffie pauzes inbegrepen. Dit is eigenlijk Kamp Centraal West, maar omdat we hier maar een nacht zullen blijven, telt dat niet zo.
Al snel een plek gevonden (in de zon, hier nu 20 graden) en deze camping in Bayas is ons wel bekend, we gebruikten deze camping ook, als we richting Les Landes naar Soustons reden. We zijn er dan ook al een paar keer geweest, zelfs vorig jaar Oktober, tijdens onze 2015 Trip.
Bayas ligt in de buurt van Bordeaux, midden in de St Emillion en de Pommerol wijn streken.
Morgen weer een “vroegop” dag, want we willen een beetje zo met het begin van de middag op ons volgende bestemming aankomen. Dan hebben we mooi de tijd om Kamp West op te tuigen en weer een wat meer permanente stek creëren.
Die stek ligt op Île de Ré bij het plaatsje Ars en Ré.
Ja,ja de Fransen hebben wat met namen, maar het heeft niets met de bil partij te maken. Alhoewel de Engelsen er moeite mee kunnen hebben, om naar de weg te vragen. ….