Dinsdag 11 Oktober 2016 Onze eigen tijdrit… - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 Oktober 2016 Onze eigen tijdrit… - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 Oktober 2016 Onze eigen tijdrit…

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

11 Oktober 2016 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Dinsdag 11 Oktober 2016 Onze eigen tijdrit…

Nou, de fietsen kunnen uit hun caravan stalling gehaald worden en in de loop van de middag aan het werk. Eerst nog even wat kleine dingen rondom Kamp West geregeld, maar dan wordt het tijd de accu’s even te checken, de bandjes op spanning te brengen en hup onderweg!
Bij ons verblijf in 2012, hadden we een stel elektrische fietsen gehuurd, (terwijl we deze thuis in schuur hadden staan) en dat beviel ons heel goed. Die huur fietsen hadden een echt breed en zeer comfortabel zadel, waar elke maat achterwerk zijn zit kom vinden.
Daar heeft Trudy het nog lang over gehad, hoe fijn dat zadel wel niet was en met de historie van zadels in Zeeland, was het dus niet meer dan logisch even bij de fiets verhuurder langs te gaan en eens zien of men daar zo een zadel op voorraad heeft en dit wil verkopen.
Ook dat is geen probleem, men haalde een compleet nieuw exemplaar van de zolder, monteert het op de fiets, rondje test en een kleine aanpassing en weg was zij met een lach op het gezicht. De hele middag geen last of klacht meer gehad, een succes zadel, zou je zeggen. Het is dan ook even een training rondje deze middag, het weer werkte dan ook mee!
Daarna richting Phare de Baleines, de vuurtoren aan de uiterste west punt van het eiland. Daar heeft Cor on 1981 een antenne mogen plaatsen voor de plaatsbepaling van de baggerschepen, die toen voor de havenuitbreiding van La Palice werkten.
De naam van de vuurtoren stamt uit de tijd, dat men hier voor de kust nog walvissen kon waarnemen.
Over vis gesproken, we hebben onze aankomst op het eiland met de eerste torteau (Noordzee krab), wat garnalen, alsmede Coquilles St Jaques uit de oven gevieren en dit met een uitstekende Muscadet sur Lie weggespoeld. Vis moet zwemmen!