Woensdag 12 Oktober 2016 Grijze dag met best wel w - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 12 Oktober 2016 Grijze dag met best wel w - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 Oktober 2016 Grijze dag met best wel w

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

12 Oktober 2016 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Woensdag 12 Oktober 2016 Grijze dag met best wel wat wind..

Het zat er al in en aan te komen, vandaag al duidelijk een totaal ander weer dan gisteren, de lucht was grijs en met de wind blijft het gelukkig wel droog. Het is de wind die het een stuk kouder maakt en dus kan de trui uit de kast gehaald worden. We kunnen toch nog wel wat ondernemen, zij het niet al te fanatiek.
Ook wel eens leuk een dag van kleine dingetjes doen en de nodige huishoudelijke n zaken te regelen.
De eerder geschreven afstand van onze hut naar het strand van 50 meter is niet juist, deze is een 65 meter, alles nagekeken via Google Earth en het beeld even bijgevoegd.
Van fietsen is niet veel terecht gekomen, dit ondanks de elektrische doping.
Toch even er op uit met de auto naar Saint Martin-de-Ré, al was het maar om even boodschappen te doen, de winkel keuze is daar een stuk groter dan hier op het einde van het eiland!
Men is overal aan het werk, om de dijk aan de zuidwest kant te verhogen of zelfs te vervangen.
Valt niet mee, als alles per vrachtauto over de brug van het vaste land moet worden aangevoerd, een platte bak kan in verband met de ondiepten voor de kust, niet dichtbij genoeg komen om bijvoorbeeld een lading stenen te kunnen brengen. En dat terwijl hier toch gemiddeld een 4.50 meter tijverschil is te meten en bij springtij zelfs ruim een 6 meter…
Men heeft hier met de storm Xynthia tussen 27 Februari en 1 Maart 2010 aardig in angst gezeten, Île de Ré ligt niet erg hoog boven de zeespiegel.
Vandaag hebben we ook wat geo-caching fietstochten op de kaart uitgezet en zullen daarover berichten, zodra het weer wat beter is. Hiervoor moeten we dwars door de zoutpannen en oesterbassins fietsen, dat geeft wederom een impuls even bij de oesterkweker te stoppen.
Daar moeten wij helaas de diverse soorten oesters even onderwerpen aan een dégustation , vergezeld van een goed glas lokale witte wijn, zodat we weten welke soort ons het best bevalt.
Je moet er maar zin in hebben, ja ja !!

• 12 Oktober 2016 - 21:21

Leonie:

Zo hey, wel 15 meter meer nou nou. En gog wat erg, geen zonnetje maar die vieze oesters en wijn. Pffff slechte zaak dit hahaha

• 12 Oktober 2016 - 21:59

Martijn:

Blijft toch een mooi stukkie Frankrijk. Benieuwd wat voor nieuwe plaatjes jullie met de Geo-coaching op het netvlies gaan krijgen! Geniet er maar lekker van!

• 12 Oktober 2016 - 22:44

Wilbert: