Vrijdag 21 Oktober 2016 Vrijdag visdag?? - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 21 Oktober 2016 Vrijdag visdag?? - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 21 Oktober 2016 Vrijdag visdag??

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

21 Oktober 2016 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Vrijdag 21 Oktober 2016 Vrijdag visdag??

Ook vandaag zitten we riant met het weer en doet de zon toch wel zijn best, met de zwakke noorden wind wordt het wel een graad of 22, althans dat vertelt ons weerstationnetje, dat we nu maar even geïnstalleerd hebben en dat na al die tijd onderweg te zijn. Maar zo het er nu uitziet is dit ons plekkie en hebben hier eigenlijk nog veel dingen te bekijken.
Vanochtend even op de fiets naar de Vrijdag markt van Ars en Ré, die nu een beetje groter uitpakt wegens de Allerheiligen Vakantie periode. Omdat we alweer een bijna 9 weken “on the road” zijn en omdat we er toch al op de fiets langskwamen, moest er een afspraak bij de dames kapper gemaakt worden, Trudy kon er zelfs vanmiddag terecht.
In het dorp was het dan ook al een beetje drukker qua mensen, het grotere publiek wordt in het week end verwacht en men maakt zich in de horeca en hotellerie voor deze laatste stuip van de zomer periode op!
Het is al zo ver, dat men hier de September maand, wat normaal de maand is, dat alles weer leegloopt (kinderen hier moeten begin September weer de schoolbank in) bij de zomer periode telt. De leemte wordt nu opgevuld door de grote hoeveelheid pensionado’s.
Ook hier heeft de grijze golf zijn invloed op de samenleving. Met name de hoeveelheid campers, bijna alle bestuurd door oudere chauffeurs, valt ons erg op.
Wij vinden wel, dat het over het algemeen een rusteloos soort kampeerders zijn, ze blijven een dag of twee op een plaats en gaan gauw weer verder, men neemt niet de tijd wat van de omgeving te zien. Ieder zijn meug, zullen we maar zeggen, voorlopig hebben we het op Kamp West nog steeds goed naar de zin.
De kapper afspraak staat, een blik op de tij tabel leert dat het om 15:33 laagwater moet zijn, dus kan er gevist worden terwijl Trudy een ander kapsel krijgt……vervolgens de nieuwe hengel opgetuigd en de rest van de spullen tevoorschijn gehaald. Met de waadbroek aan en in vol ornaat een driekwart kilometer over het rotsplateau heen naar het einde, daar waar de zee nog tegen het land aanbotst.
Plek gevonden en na een paar keer ingeworpen te hebben, beng, beet, een kleine zeebaars van 25 cm, welke te klein is om te houden (43 cm is de minimum maat)
Nou dat was beginners geluk, zullen we maar zeggen, in ieder geval is in deze etappe al meer gevangen dan in alle vorige!
Wie schetst de verbazing dat even daarna exemplaar nummer 2 aan het kunstaas ten prooi valt en ook die moet terug….jammer dat er geen foto van gemaakt kan worden, maar de pret is er niet minder om.
Nog steeds op deze plek, weer even later, nummer 3 aan de haak, iets groter dan zijn voorgangers, maar nog steeds geen 43 cm
Nu begint het water begint echt snel op te komen en moet je achterom kijken, of de terugweg nog steeds vrij is, er is nagenoeg geen stil water periode bij dit laag water.
Op een 100 meter naar links van mij, een wat hoger plateautje gevonden en van daar af, kan er nog wel even gevist worden, voordat ook dat stukje onder water verdwijnt.
En daar op dat plekje nog eens nummer 4 aangeslagen en ook die weer teruggezet wegens de ondermaat….maar waar kleintjes zitten, moeten er ook grotere exemplaren zijn, dus wordt dit verhaal nog wel vervolgd.
Maar voor vandaag kan het al niet meer stuk en weer terug naar de vaste wal lopend, denk ja alweer aan het volgend tij…..
Terug op de basis, de spullen weer verzorgd zodat het zoute water geen kans krijgt de boel op te vreten, Trudy terug van de kapper met een leuk nieuw kapsel, ook een succes en dat allemaal op “ons” eiland.

• 21 Oktober 2016 - 21:51

Dorien:

Leuk! Beide de middag goed besteed dus! Top foto ook pap! Nu nog mams nieuwe coupe op de foto! :) xx