Woensdag 11 oct. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 11 oct. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 11 oct. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

11 Oktober 2017 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Winter in het Hoge Noorden ??

Het zat er al in, gisteravond laat een heldere hemel met de Grote Beer (ja, het steel pannetje ) duidelijk in het noordoosten. Dat er ander weer gaat komen is al voorspeld, dus vanochtend een blauwe hemel met zon. Een welkome afwisseling van het grijze en dus de fietsen vanonder het zeil gehaald en na ontbijt vrij snel onderweg.
Zelfs al hebben we vrij veel rondgefietst, er zijn altijd paden en weggetjes, die we nog niet hebben ontdekt en ook vandaag was dat het geval. Midden in het vogel reservaat van Lilleau de Niges, een marais salant met talrijke poldertjes en kwelders, loopt een fietspas, waar je eigenlijk helemaal alleen rijdt, het is erg stil. De vogels doen hun best niet op te vallen, net als wij trouwens, maar het is een mooi gezicht, als er plotseling zo een buizerd of witte reiger vlak voor je neus zich uit de vleugels maakt.
Op weg via dit gebied naar de noordwest kant van het eiland, daar waar de Atlantische Oceaan het eiland voor het eerst ontmoet. Ook daar liggen het estran en de wat bredere zand stranden direct achter de smalle rij duinen en bossen. Hier en daar een huis, ooit neergezet als uitkijk post (smokkelaars) en nu deel uitmakend van (te duur) ontroerend goed.
Op het ogenblik zijn de stranden verlaten en moet het hier “en plein saison” een janboel van vooral Franse toeristen zijn, die elkaar om een parkeer plaats beconcurreren.
We hebben wat navraag gedaan en inderdaad, het voor- en najaar zijn de meest rustige tijden voor mensen zoals wij, de rust zoeker. Eigenlijk is dat overal zo en gelukkig kunnen we thans deze drukte vermijden.
Terug van de waterkant, zagen we boven het vogel reservaat duizenden en duizenden Canadese ganzen hun landing maken op nu droog gevallen wad platen. Wij denken dat het een eerste groep vogels is, die uit Scandinavië of Rusland voor de koude zijn gevlucht om hier te overwinteren, dat zijn de echte SnowBirds dus!
Ook hebben we uitgezocht, hoe we een video in ons blog kunnen zetten, we hebben via de mensen van de Waarbenjijnu site een advies gekregen hoe het een en ander te doen:
Op dit moment is het alleen mogelijk om video's te uploaden via een zogenaamde embed link.
We uploaden de video, via de knop video toevoegen, dan verschijnt er voor ons een embed link. Deze kopieren we en dan plakken hem op de plek waar we hem graag zouden willen plaatsen. Dit doen we dus gewoon in ons verslag.
Op de plek waar we de code plakken verschijnt de video, deze is pas zichtbaar als we het verslag gepubliceerd hebben.
Dus in ons verslag staat gewoon een stuk tekst. Deze moet de lezer aanklikken en zou de video zichtbaar moeten worden.

We gaan dit vandaag een keer proberen, dus houden we ons hart vast, maar onder het motto “Niet gericht is altijd mis”

• 12 Oktober 2017 - 08:29

Martijn:

Wat een rust. Mooie foto's! Geniet er maar lekker van!

• 12 Oktober 2017 - 15:49

Dorien:

Super leuk zeg, video! Heel erg benieuwd, veel succes aan de redactie!