Dinsdag 17 oct. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 17 oct. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 17 oct. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

17 Oktober 2017 | Frankrijk, Ars-en-Ré

The French Connection II

Op zaterdag jl. was het eigenlijk al direct afgesproken, dat de mensen uit Nieul sur Mer ons zouden opzoeken, temeer, daar er nu geen haast bij is, gezien ons verlengde verblijf hier.
Vandaag, met het oog op het weer, werd als beste dag aangemerkt en dus hadden we “aan loop”
Gelukkig hebben we genoeg servies goed en dat terwijl er voor vertrek uit Nederland nog even werd gedacht aan het reduceren van borden en dergelijke. Het bleek dus een goede keuze te zijn geweest, want tijdens al het bezoek, dat we inmiddels op de camping hebben ontvangen, kwam het telkens maar goed uit met het servies. Trouwens, als je er te weinig van mee hebt, moet je veel meer afwassen!
Ook deze keer was het een geweldig leuke middag en met het Frans van Trudy gaat ook steeds beter, we zeiden het al, als ze een maand of wat met deze twee dames optrekt, kletst ze je de Franse gaten in je sokken. Wonderlijk hoe snel je het allemaal weer op pikt en hoe snel je er heel veel bij leert.
We kopen dan ook een Franse (regionale) krant die we toch heel nauwkeurig lezen, al is het om te weten wat er in onze directe omgeving gebeurt. De Nederlandse krant via het digitale abonnement bij onze eigen krant en verder het NOS journaal van 20:00 via het internet. De mogelijkheden zijn veel en dank zij de geweldige internet verbinding hier van deze camping (de Wifi paal staat hier op de hoek van onze plaats) is een regenachtige dag ook gauw gevuld.
Na de koffie even kleine “promenade en voiture”, ja, dat kunnen wij ook, naar de nieuwe dijk van Le Martray, welke nu onder de aanval van golven lag en het er totaal anders uitziet dan bij pal laag water. Vooral Mme Hélène had het ontzettend naar de zin, zeker als amateur fotografe!
Nog even langs de haven van Ars en re en La Pointe de Grignon, waar het perspectief en het licht op het strand weer heel anders is dan nabij onze plaats.
Nou en dat je zoveel lekkere dingen uit zo een beperkte keuken kan serveren, werd zeer gewaardeerd en de Franse complimenten waren niet van de lucht. Kortom ook nu was het al weer heel donker voor we afscheid namen.