Vrijdag 20 okt. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 okt. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 okt. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

20 Oktober 2017 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Wat (was) dat een mooie….

Edoch, we leven bij de dag en dat het niet elke dag feest kan zijn, bewijst het feit, dat het huishoudelijke aspect niet vergeten kan en mag worden, kortom het was weer onderbroekenlol.
De zon doet zijn best en gezien de blauwe tint in de lucht, was het raadzaam even een wasje te doen.
Je moet de dag pakken als het kan, ook wat de was betreft. Nu is dat hier nogal snel gedaan en de hele boel ter droging aangeboden aan de zon.
Inmiddels de fietsen onder hun dekzeil vandaan gehaald, want het is toch wel enige tijd geleden, dat we op pad zijn geweest. Dit keer met als missie, om een déjeuner bij Le Cabane( aan de voet van de Phare des Baleines) te scoren.
Volgende week zal het allicht veel drukker worden met de vacances de Toussaint (Allerheiligen op 01 november, een nationale feestdag hier) en lopen de terrassen nogal snel vol.
Prachtig fietsweer en geen wind, wat wilt den mensch nog meer. Met een dag menu (2 keuzes uit elk van de 3 gangen) van € 16.20, een karafje wit en een koffietje na, kan de dag niet meer stuk.
Ook is het een voordeel om op de fiets te zitten, dan het kan wat lijden.
Vanaf daar via een omweg langs het strand van Zanuck

(daar is trouwens de film De Langste Dag opgenomen) en dwars door het vogel reservaat terug naar kamp West, even kijken op de teller en dan blijkt dat er weer een 24 kilometer onder de banden liggen.

Voor we de camping opgaan, nog even naar la Pointe de Grignon, dat ligt net even buiten de camping. We willen nog even de (ruwe) zee zien.
Een dame van respectabele leeftijd stapt uit de auto en loopt met tas en spulletjes naar de waterkant, ze wil gaan zwemmen, maar de zee is eigenlijk te ruw, golven te hoog en ze besluit maar niet te gaan en komt weer met haar spullen terug lopen. Wij vragen of het te koud is, maar nee, zo zegt zij, zij zwemt daar elke dag, maar nu is het te ruw.
Het water is een graad of 17 en dus, om het zo maar te zeggen, nogal verfrissend. Natuurlijk volgde er weer een leuke conversatie en het is wel grappig, hoe verrast de mensen reageren als je vertelt, dat je zo lang op het eiland verblijft.

• 21 Oktober 2017 - 13:22

Carla En Theo:

Leuk jullie belevenissen weer gelezen te hebben. Langzamerhand komt jullie vertrek naar verderop toch wel in beeld. Wij hebben het idee dat jullie hier nog wel langer zouden kunnen blijven, maar het wordt dan wel weer drukker.

De video is binnenkort zichtbaar zo lezen wij. Maar de foto's zijn erg leuk.

Groetjes

• 21 Oktober 2017 - 14:06

Dorien:

Leuke foto's weer! Ennuh, ik doe het Madame niet na..brrr!