Maandag 30 okt. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 30 okt. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 30 okt. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

30 Oktober 2017 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Op een oortje na en eind fase..

Nou, zo het in eens kan veranderen, zo snel is daar ook weer de blauwe lucht, zij het met een straffe Noorder wind die de gevoelstemperatuur zodanig naar beneden stelt, dat er een sweater aan te pas moet komen. Plan de campagne is het treffen van de laatste voorbereidingen van vertrek en het idee is om nog een dejeuner bij La Cabane te doen. Bij ons laatste bezoek daar hadden we reserveringen voor vandaag gemaakt en maar goed ook, om één uur zat het er stampvol, een tafeltje voor twee, stond op ons te wachten!
Omdat het zonnig is en we het er op waagden de koude Noorder wind te trotseren (ha, ha, ja, met elektrische fietsen heb je wel gemakkelijk praten) extra jassie aan gedaan en naar de “west kaap” van het eiland gereden. Onderweg de nodige klungels op fietsen, die allerlei capriolen uithalen om vooral maar op de fiets te kunnen blijven en niet weten waar de rem zit en wanneer die te gebruiken. Defensief fietsen dan maar en veel de bel gebruiken, men stopt zomaar ineens op het fietspad voor overleg en dat met 3 dik en soms dwars op het fietspad staand. Ja, ja het is een circus en dan te bedenken dat het zomer dag nog heviger is.
Onnodig te zeggen dat het een uitstekend dejeuner was en dat, ondanks de grote drukte, de kwaliteit van het eten constant en erg goed is. Blijkt wel uit de drukte en zo Trudy heeft gelezen, uit de beoordelingen van (Franse) klanten in de “zoovers”
Deze tent gaat 5 november dicht en weer open op 7 april volgend jaar……..de rest laat zich raden!
Terug op plaats delict, de luifel ingerold en de fietsen op de dragers geworsteld, alles als laatste doe dingen voor vertrek. Dus vandaag voorlopig ons laatste nachie op Île de Ré!
We hebben ook een paar door ons verzamelde zaadjes van de Rose Trémière in de grond gedaan, dit in de hoop dat er volgend jaar een paar opkomen, zou wel geinig zijn.

• 30 Oktober 2017 - 20:12

Martijn:

En nu op naar het volgende avontuur! :-)
    Alvast een bon voyage!