Zaterdag 04 nov. 2017. - Reisverslag uit Grisolles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 04 nov. 2017. - Reisverslag uit Grisolles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 04 nov. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

04 November 2017 | Frankrijk, Grisolles

Marché de Grenade sur Garonne.

Men had ons verteld, dat de markt van Grisolles zeker een derde kleiner zou zijn, dan die van Grenade sur Garonne en dat moesten we even onderzoeken! Nu is de markt sfeer in een oud stadje en onder zo een oude markthal wel een echt inkoppertje, het maakt het naar de markt gaan wel leuk. Als dan bovendien het parkeren er op ingericht is, dat een ieder zijn auto behoorlijk kan wegzetten en dat men de gekochte waar ook gemakkelijk in de auto kan laden, is het helemaal een gebeuren zonder stress. En als je dan de uitgestalde (etens) waar ziet liggen, moet je eigenlijk al een goed ontbijtje op hebben, anders dan zou de trek in eten je wel verleiden tot het doen inslaan van al de dingen die je ziet, Die knotsen van kippen, geroosterd aan het spit worden ook per halve kip verkocht, voor U zetten we het mes er wel even in!
Levende kippen, hanen (trouwens uit de nek zijn mooie veren voor het vlieg binden te halen!) en kwartels, per stuk of per dozijn, alles is te regelen. Daardoorheen staan er kramen met de uit eigen slagerij gemaakte producten, de diverse boerderij kazen en artisanale bakkers. Dit alles zonder calorietjes natuurlijk! Wel hebben we ons een stuk Baskische schapen kaas gescoord, dat we in combinatie met Jambon sec en een goed glas Vin Rouge maar moeten zien te verwerken.
En met een bakkie koffie op het café buiten terras, is het leuk kijken op de handel en wandel van de mensen.