Woensdag 15 nov.2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 15 nov.2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 15 nov.2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

15 November 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Lege dag, toch goed gevuld.

Je gelooft het niet, maar vandaag is het een zonnige dag, zodanig, dat we er maar de hele dag in hebben gezeten. Dat beviel goed, al was het maar om vitamine D aan te maken.
Den Mensch moet af en toe even wat gas terugnemen op zo een dergelijke rondreis. (vakantie kunnen of mogen we het eigenlijk niet meer noemen)
En dus, komt Splinter zo de winter wel door.
Voor ons speelt zich een afwisselend gebeuren bij de watervogels af. Die elk als hun soort eigen is op zijn manier het voedsel territorium probeert te domineren. Behalve de eenden, die alles weg kanen wat hen voor de snavel komt, is de rest van de vogels op een vis dieet.
De beste klanten zijn de aalscholvers, die of alleen, maar niet voor lang, dan wel in een heel peloton komen aan fladderen (echt mooi vliegen kunnen ze niet) om er ontbijt, lunch en zelfs diner te halen.
De vis is daar is niet tegen aan te kweken en dus zijn die aalscholvers letterlijk en figuurlijk vogelvrij verklaard. Ze kunnen een hele (sport) vis stand uitroeien en gaan vrolijk naar de volgende vijver of meer om nog meer……de camping eigenaar vertelt ons, dat deze vreet manie van tijdelijke aard is en dat ze verder trekken, in het voorjaar en zomer komen ze hier niet naar toe.
De vijver (het is het water reservoir voor de stad) wordt elk jaar bevolkt met forel, je mocht hierop vissen tot 08 oktober 2017, daarna is het seizoen gesloten voor het vis water van de 1e catagorie.
En daaronder valt ook dit water, omdat het afgesloten is van de natuurlijke stromen rondom dit gebied. Is dat even mazzel voor de gemiddelde (vlieg) visser uit Nederland.
Al het andere water is als 2e catagorie geclassificeerd en daar mag je het hele jaar door op vissen, echter ook weer met restricties van de soorten die je mag vangen, als je ze vangt, moet je ze direct terugzetten…..wel zo sportief.
Enfin, tot op heden nog geen vis vergunning aangeschaft, dus dat vissen zal wel op de langere baan geschoven moeten worden.
Nu is er nabij het stadje Coussac Bonneval……….een heuse forel kwekerij (Le moulin Authier) met een aantal vijvers waarin je kunt vissen…hmmm, wellicht is dat iets om de jeukende handen te doen kwijtraken.

• 17 November 2017 - 07:29

Leonie:

Doet me denken aan een vakantie met de firelvijver. Eigen hengel mee en pas die savonds war forel weg moet eten want we hadden binnen een no-time binnen

• 21 November 2017 - 14:55

Dorien:

...en inderdaad verplicht stoppen met vissen toen inderdaad op vakantie, koelkast én vriezer vol met forel! :)