Zondag 19 nov. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 19 nov. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 19 nov. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

19 November 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Markt in Panazol

Het lijkt er wel op, dat we de markten afstruinen, maar op een doordeweekse zondag met een beetje dubieus weertype, kun je er, met een markt, geen buil aan vallen.
We kregen deze markt tip van onze camping eigenares en omdat we toch al vroeg gewekt zijn door het harde dichtslaan van met name camper deuren, was het niet moeilijk om op tijd er heen te gaan.
Ook hier loopt de markt van 08:00 tot 12:30 en moet je dus als koper én verkoper in deze korte tijd je slag maar zien te slaan.
Al met al een leuk stukje om (via binnen weggetjes) te rijden en het stadje Panazol ligt aan de oostkant tegen de grote stad Limoges (inderdaad, van dat met goudgerand rood en wit porselein)
Eigenlijk is het een buitenstad van Limoges, maar zo voelt het niet, als je door de staten rijdt.
De markt zelf was een lang gerekt geheel met wederom de verscheidenheid van koopwaar van een echte foire (ja, we worden zo langzamerhand nog eens specialisten in het markt wezen!)
En als je langs de kramen gaat en er staat een behoorlijk lange rij bij een van die rotisserie kramen, dan moet de waar daar wel goed en vooral niet te duur zijn. De kip, ham, spare ribs en in feite alles wat maar te roosteren valt, draait daar aan het spit. En als je daar, zo van de plaat, nog een paar scheppen ronde aardappeltjes gebakken met ail en persil bij doet, heb je, als je thuis komt, alweer gekookt!
Op de terugweg naar ons honk, nog even uitgekeken naar de Limousin stier in de zon, tot op heden moeten we het maar bij de koeien houden, die, uiteindelijk de weide toch wel be-stieren!

• 23 November 2017 - 12:52

Carla En Theo:

Dat is toch wel een lekker mals stukje vlees zo'n Limousin dametje.