Maandag 20 nov. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 20 nov. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 20 nov. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

20 November 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Op zoek naar Nature et Vézère….

We hadden, voor we deze plaats hebben gezien, ook een andere camping op het oog gehad. Die vonden we in een KCK nummer van het vorig jaar, de beschrijving van de ANWB hadden we uitgeknipt en op de pagina van de desbetreffende kaart in de Michelin wegen atlas geplakt.
Nou dat was wel wat, aan de rivier de Vézère, vlak terrein en alle comfort……in het dorpje Peyrissac, direct naast de brug, dat kan niet fout zijn…..en ook nog eens het hele jaar geopend!
En omdat vandaag alles dicht is en we er toch even uit wilden, besloten deze camping te gaan bekijken, je weet maar nooit. Op Google Earth leek het wel wat.
Dus dwars door de campagne van dit heuvel landschap, de weiden (ja met Limousines) worden afgewisseld met bossen, de weg kronkelend om de zo goed mogelijke route tijdens de aanleg te volgen. De verzuchting ”je zult hier maar een tweede huis of zelfs je hoofdwoning hebben, alles is zo ver van alles af en ook het mooie uitzicht is op een gegeven moment niet meer zichtbaar” ontsnapte ons een paar keer.
Ook in de krantjes van de makelaars hier, staan vele huizen te koop en als je ziet wat je voor een vrij lage prijs kunt kopen, is dat een heel verschil met de kust streek en de gebieden rondom de grotere steden. En natuurlijk staat er de “Coup de coeur” in, een pracht van een huis, met grond en ruimte er om heen, met een wel erg lage prijs, die je doet denken dat er “wat met dat huis is”
Te goed om echt waar te zijn dus en zal er wel het bekende addertje onder het gras zitten.
Trudy sprak met iemand op de camping, een Nederlander, wonende in de Dordogne en die vertelde, dat hij nog steeds elke dag aan zijn huis moest werken……dat moet je toch niet willen als je op een meer dan pensioen gerechtigde leeftijd bent. Moet er niet aan denken dag in dag uit met hamer of troffel aan de gang te moeten zijn. De bewuste man zei ook, achteraf gezien, dat hij het eigenlijk anders gedaan zou moeten hebben…….de “Coup de Coeur” van weleer, is nu een realistisch ding, dat om je nek hangt.
De camping Nature et Vézère blijkt een echte Franse camping te zijn, prachtig gelegen op een glooiend terrein, heel weinig vlak en onderaan de heuvel loopt inderdaad de rivier.
De nog staande, in diverse staat van onderhoud verkerende caravans met voortenten, zijn alle met gasbeton blokken waterpas gezet, de uitdraai pootjes van die caravans kunnen niet verder omlaag.
Kortom, een verlaten geheel, de receptie lijkt gesloten, alsook de comfort faciliteiten. Hebben wij even mazzel niet daar heen gegaan te zijn, de weg er naar toe (met caravan) is een moeilijke route, je moet door smalle straatjes in dorpen (en we hebben daar al eens bijna een syndroom van overgehouden!)
Wat eigenlijk de keuze beïnvloedde was de vraag of er een goede Wifi dekking zou zijn en ondanks onze zoekerij op het internet en dergelijke, was hier geen antwoord op te vinden. Dus zijn we voor de huidige camping gegaan……en zo zien we weer, het terecht komen op een al dan geen goede stek, hangt van toevalligheden aan elkaar.