Vrijdag 01 dec. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 01 dec. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 01 dec. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

01 December 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

De wondere witte wereld.

Gisteravond laat was er al het eerste teken en waren er, zoals de Meteo France dat uitdrukte ”quelques flocons” oftewel enige sneeuw vlokken, te horen op het dak van ons verblijf. Het was wel een beetje mistig zo rond elf uur, maar dat er ook nog sneeuw uit zou vallen, was niet erg duidelijk.
De “enige sneeuwvlokken” hebben zich verzameld tot een laag van 5 centimeter en we vonden het al zo erg stil buiten (zoals het meestal met sneeuwval het geval is, als er geen wind bij zit, ten minste)
Wel mooi om te zien en dus er maar even gauw uitgegaan om wat foto’s van het witte landschap te maken, voordat de sneeuw weer als een slurrie-achtige brij verdwijnt. En dus wordt ook deze dag door, in dit geval Koning Winter bepaald, het is alweer de eerste dag van de laatste maand van het jaar. Ha, nog 3 weken en dan gaan de dagen weer langer worden, zegt de optimist in ons!
In ieder geval is het de tweede keer, dat we een sneeuw landschap in ons caravan leven hebben gezien, de eerste keer was op 2e paasdag in 2008, we stonden toen in Zeeland aan het duin.
Maar wij kunnen ons niet voorstellen, dat er mensen zijn die het leuk vinden in de sneeuw te kamperen, maar toegegeven, het heeft wel iets van huiselijkheid, als je door de plexiglazen ramen naar buiten kijkt, de kachel de boel warm houdt en buiten nog meer sneeuw aan het vallen is!
Met een homemade appleflap uit de oven (ja, het is allemaal culinair vertoon hier) en een bak koffie in de hand, kan het nog zulk raar weer zijn, onze dag kannie kapot.

• 02 December 2017 - 13:57

Theo En Carla:

Dit is echt wintersporten. Prachtige plaatjes, was er geen ruimte meer voor jullie om ook de langlauflatten mee te nemen van huis?

• 04 December 2017 - 17:36

Dorien:

En toch heeft het wel wat hé, een witte wereld.. kachel aan en genieten van de appelflappen! :)