Dinsdag 05 dec. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 05 dec. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 05 dec. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

05 December 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Sniklaas wordt er bijna Snikloos van….

Vandaag is het gedaan met alle ZP discussies in Nederland, zo denken wij. De kinderen hebben hun held zien komen en nadat de diverse pakketten zijn afgeleverd vertrekt deze met heel stille trom,.
Op naar de volgende fase van commercie, de Kerstman (moet dat niet eerder en neutrale persoonlijkheid worden?) Wat een discussies over Piet Luttigheden of was dat Piet Luttiggisteren?
In ieder geval vandaag even de laatste dingetjes in huis gehaald en de auto weer van brandstof voorzien, al met al niks spannends eigenlijk. In Limoges hebben we een winkelcentrum even aan een degelijke inspectie onderworpen.
In de dorpen hier in de omgeving, is men druk doende de Kerst verlichting en versieringen aan te brengen en met hier en daar een heuse kerststal die opgebouwd wordt, kom je al gauw in het sfeertje. Zelfs bij de bakker maakt een kerst treintje zijn rondjes onder de kerstboom in de etalage.
Ook hier is de viering van Kerst een heel gebeuren en worden de kinderen door Père Noël niet vergeten. De mensen zijn in de weer om nu al culinaire kerstinkopen te doen en wordt je in de grotere supermarkten al belaagd door uitstallingen van de meest diverse producten en gerechten….te veel om op te noemen en te veel om iets van mee naar huis te nemen…..helaas.
Maar het is ontzettend mooi om de zo grote keuze te zien en er zitten inderdaad dingen bij, die normaal gedurende het jaar (of het moet met Pasen zijn) niet te koop worden aangeboden dan wel te vinden zijn in het toch al grote assortiment van zo een zaak.
En dan te bedenken, dat men hier in Frankrijk, slechts één dag Kerstmis viert.

• 08 December 2017 - 13:36

Martijn:

Wel een aangename gedachte dat we met de kerst weer allemaal samen rond de boom zitten!

• 12 December 2017 - 16:22

Dorien:

Geen idee of ik m'n buffetje kan evenaren ala France...maar ik ga een poging doen de 25ste!