Woensdag 05 sept 2018 4 seizoenen op één dag. - Reisverslag uit Cancale, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 05 sept 2018 4 seizoenen op één dag. - Reisverslag uit Cancale, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 05 sept 2018 4 seizoenen op één dag.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

05 September 2018 | Frankrijk, Cancale

Woensdag 05 sept 2018 4 seizoenen op één dag.

Men zegt dat in Bretagne er wel 4 seizoenen op een dag kunnen voorkomen: Mist, Regen Wind en Zon. Vandaag was het zo een dag met veel te grijze luchten en vroeg in de ochtend wat regen.

Met een beetje vooruitziende blik besloten we maar om vandaag wat lopende zaakjes af te handelen en als voorbereiding op een komende verplaatsing de laatste boodschapjes te halen, de auto even laten wassen, het zout er even af en de tank volgegooid.

Het is onze bedoeling om naar bijna het uiterste stukje van Frankrijk te gaan, namelijk naar het departement Finistère, wat in het Bretons, het einde van de aarde betekent. Dat klopt ook wel, de kust is hier een mengeling van rots, kliffen, strandjes en baaien, Voor de kust liggen talrijke granieten eilandjes . Dat graniet is soms wel roodachtig roze getint.

Met het bezoeken van St. Malo, wachten we even, zouden we vandaag gaan, dan zou er aan deze oude stad tekort gedaan worden, omdat het licht nu niet echt mooi is om goede foto’s te kunnen maken. We schrijven dit bezoek wel op onze doe-lijst van december.

Qua weer was dit even een tussendoor dagje van niet veel kunnen doen.