Maandag 17 sept. 2018 Langs de Noord/Oost kust. - Reisverslag uit Landéda, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 17 sept. 2018 Langs de Noord/Oost kust. - Reisverslag uit Landéda, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 17 sept. 2018 Langs de Noord/Oost kust.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

17 September 2018 | Frankrijk, Landéda

Maandag 17 sept. 2018 Langs de Noord/Oost kust.

Omdat de kust zo grillig gevormd is met heel veel toegangetjes naar de stranden, maakt ons dat nieuwsgierig naar hoe dat er dan wel uit moet zien.

Op de IGN kaart zien we inderdaad kleine witte weggetjes, allerlei (vakantie) huizen zo direct aan de kust, dan moet dat wel erg mooi zijn om eens te ontdekken.

En als we dan van het ene naar de andere oever van de “Abers” gaan, is het telkens weer een ander beeld en vooral een geweldig panorama, waarin de zee altijd de hoofdrol speelt.

Het lijkt wel of iedere Breton aan de kust een bootje of wel iets dat in ieder geval wel blijft drijven in bezit heeft, natuurlijk om er mee op krab en vooral kreeft te gaan vissen.

Wij hebben gemerkt, dat het er van jongs af aan in zit; midden op een schooldag zie je hele groepen kinderen, gekleed in een wetsuit met reddingsvest, of in de kano of in een klein zeilbootje het water op gaan.

Allemaal onder leiding van een stel instructeurs, als een ware lestijd, die bij ons de gymles zou heten. Dus is het niet vreemd, dat er bij deze mensen een behoorlijke hoeveelheid zeewater in hun aderen vloeit.

Zo kom je weer bij een gehucht, Koréjou, met een baaitje, oud kustbewaking huisje uit 1600, alweer met bijzondere vergezichten.
Op de weg terug een stop gemaakt bij het begin van de Aber Wrac’h met een totaal overzicht van de monding naar zee.

In de avond trekt de wind wat aan en begint het echt wel te waaien uit de zuid tot zuidwest, met rukwinden van een 50 tot 60 km/u, staat de boel wel een beetje te schudden en het geklapper van het Xpress tentje weerhoudt ons ervan om echt in diepe slaap te vallen…….

• 21 September 2018 - 14:42

Leonie:

Gym/zwemles 2.0 haha jammer dat dat hier niet is want zou voor vele kids een goeie zijn. Ieder land zo zijn eigen cultuur zullen maar zeggen