Maandag 24 sept. 2018 Ons licht bij de Bureau de T - Reisverslag uit Crozon, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 24 sept. 2018 Ons licht bij de Bureau de T - Reisverslag uit Crozon, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 24 sept. 2018 Ons licht bij de Bureau de T

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

24 September 2018 | Frankrijk, Crozon

Maandag 24 sept. 2018 Ons licht bij de Bureau de Tourisme opgestoken.

Dat het leven hier een grote verbondenheid met de zee heeft, wisten we eigenlijk al. Met al de vuurtorens zo langs deze kust kun je een hele tocht langs deze torens maken en geen een is het zelfde.

Allemaal worden ze in detail beschreven en zijn de meeste te bezoeken, ook deze bouwwerken vormen onderdeel van het erfgoed, de meeste torens zijn tussen 1800 en 1900 gebouwd.

De vuurtoren wachters van die tijd, hadden hun posten op deze torens in een drietal klassen verdeeld:

De post Hel was de vuurtoren, gebouwd op een rots punt, midden i n zee, je kunt geen kant op.

De post Vagevuur was de vuurtoren gebouwd op een (onbewoond) eiland, kon je toch nog even lopen.

De post Paradijs was de vuurtoren, gebouwd op land en dus waren alle gemakken (familie etc.) aanwezig.

Dus als je een beetje buiten de pot pieste, kreeg je zeker voor een paar jaar zo een post van de eerste soort aan je broek.

Ook op het schiereiland staan er menhirs en overblijfselen van de oude volkeren, erg interessant vinden wij.

Zee, visserij en vis, dat gaat samen, je kunt hier vis direct van de boot kopen, als deze aanlegt na een dag op het water zijn vangst bij elkaar te hebben gesprokkeld.
Stiekum weg al een zalm kwekerij ontdekt, in de Aber even buiten de camping, daar schijnt regenboogforel in te zwemmen….dus….

Oh, en vandaag kunnen we (nog) niet verhuizen, de mensen op plaats T11 hebben besloten pas op dinsdag te gaan vertrekken, dus morgen hebben we een drukke dag voor de boeg.

De beheerder van de camping, kwam ons nog even melden, dat de mensen op T11 er morgen vroeg af gaan en dat we dan kunnen verkassen.