Zaterdag 27 okt. 2018 Trudy geslaagd voor examen F - Reisverslag uit Les Andelys, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 okt. 2018 Trudy geslaagd voor examen F - Reisverslag uit Les Andelys, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 okt. 2018 Trudy geslaagd voor examen F

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

27 Oktober 2018 | Frankrijk, Les Andelys

Zaterdag 27 okt. 2018 Trudy geslaagd voor examen Frans……

Met het oog op het vertrek van morgen, nog even de laatste boodschapjes gehaald en de tank afgevuld.

Nou dat laatste was wel echt even zoeken, zo direct in de omgeving van Les Andelys, vindt je niet zomaar een tankstation / supermarkt, althans niet eentje die in een buurt, waarin je niet met de deuren op slot moet rijden.

Zo was ons gevoel, als we voor de eerste keer hier de ritsel kist willen vullen, dus daar gaan we niet meer naar toe!

Enfin, elders, niet ver weg, een alternatieve supermarche gevonden alsook een tankstation.

Bij het tanken (onze vuldop zit links) staan we bij een pomp, waarbij er bij de kassa afgerekend dient te worden, edoch eenmaal bij die pomp zien we het bordje Fermée hangen.

Dus achteruit om aan via de betaal automaat te gaan tanken, één eiland naar links opschuiven, dus.

Komt er een Golfje met een bloedgang aanrijden, rijdt om ons heen en zet dat ding net voor onze neus bij de automaat pomp neer.
Wij gaan achter hem staan en het jongmens gaat nog een beetje voor en achteruit, omdat of de slang niet goed is of dat er geen credit card in zijn zak zit. In ieder geval snijdt hij ons de pas af en komt uit zijn auto om te gaan tanken…….

Onze co pilote stapt uit en zegt in perfect Frans:

“Monsieur, ça n’est pas poli” waarop deze Franse druiloor in het Frans begint te schelden en te foeteren….de (oudere) omstanders zijn eveneens perplext, om zo een uitbarsting van woorden..

Trudy zegt nog (in het Frans) ”Zeg ik praat met U, toon een beetje meer respect, kijk mij aan als ik tegen U praat!”

De eikel was inmiddels (Franse) steun bij de andere klanten aan het zoeken en die kreeg hij absoluut niet.

Toen de bestuurder van onze auto uitstapte, draait het jongmens snel zijn raampje weer dicht en maakte dat hij weg kwam, niet getankt, zeer gefrustreerd en op zijn Franse piemeltje getrapt.

Daar had deze minkukel niet op gerekend, een “Hollandaise” die hem in zijn eigen taal even vertelde hoe de wereld in elkaar zit, in feite even zijn vet gaf………en dat zonder enig uhh of uhm……zomaar bam, très fluïde….

Een klant die er naar stond te kijken, zei dat wij gelijk hadden en dat de jeugd van tegenwoordig geen enkel respect (ook hier dus) voor anderen heeft (geleerd)

Maar het feit dat de boze woorden bij Trudy er “au naturel” uit rolden, bewijst maar weer, dat ze zich niet alleen het Franse culinaire, culturele en historische eigen heeft gemaakt!

Grand Chapeau!!

• 27 Oktober 2018 - 16:20

Martijn:

Prachtig! Daar had ie niet van terug! Fijne reis alvast!

• 28 Oktober 2018 - 07:40

Dorien:

Da's een dikke 10!! Super hahaha, hoppa! Daar kan die Franse ruque-er het mee doen!