Donderdag 04 april 2019 Nog even met één oog een t - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Donderdag 04 april 2019 Nog even met één oog een t - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Donderdag 04 april 2019 Nog even met één oog een t

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

04 April 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Donderdag 04 april 2019 Nog even met één oog een tent opzetten.

Omdat een van onze buren op het laantje van de kwebbelaars een dame op leeftijd is en deze helemaal vanuit de Haute Savoie voor het gehele seizoen naar het eiland komt, hadden we ons al voorgenomen om een handje te helpen bij het opzetten van haar voortent.

Ze was om 03:00 uit Rioz vertrokken en om een uur of 12:00 hier aangekomen, gelijk werden de spullen uitgeladen en werd er direct met het opzetten begonnen, moet je je voorstellen, na zo een lange rit dwars door Frankrijk!

Nu blijkt dat ze een volledig nieuwe tent heeft gekocht, de oude was versleten en viel in oktober 2018 bij het demonteren spontaan uit elkaar. Weliswaar had zij haar zoon mee genomen, maar een extra stel handen is nooit weg.
Ook de lucht ziet er nogal dreigend uit en als je eenmaal begint, moet je in ieder geval het dak opgezet hebben, zodat de rest van de spullen droog kunnen blijven.

Met het ene oog op de tent en het andere op de lucht gericht, hebben we de zaak overeind gezet
Gelukkig is het geen moeilijke tent en hadden we de stangen en poten al gauw op hun plek gelegd, eigenlijk volgt het allemaal een vrijwel gelijke werkwijze, als bij onze eigen (grote) voortent.

Dolgelukkig met de geboden hulp en het plezier, dat we weer met elkaar beleefden, maakte dat het ding er dan ook zomaar stond en nog maar net klaar, begint het te regenen!

Wat een timing!
Morgen doen we de resterende details en staat de verplaatsing van het zonneprieel op de lijst.