Za 04, Zo 05 en Ma 06 mei 2019 - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Za 04, Zo 05 en Ma 06 mei 2019 - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Za 04, Zo 05 en Ma 06 mei 2019

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

06 Mei 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Zaterdag 04 mei 2019 Nog niet helemaal “je dat”….

Zondag 05 mei 2019 De lokale bewoners van het Kwebbel laantje

Na een vrij stille week qua activiteiten en zowaar, het weer is aan de beterende hand, soms kunnen we even in de zon zitten, ja, zelfs de was laten drogen is mogelijk.

Dat scheelt wel een hele hap en ziet alles er weer heel anders uit.
Vandaag druppelt er weer een van de “permanente’’ bewoners van ons straatje binnen.

Dit zijn de mensen uit Normandië, waar wij in december 2018 bij op bezoek zijn geweest.

Het een en ander gaat gepaard met heel hartelijke begroetingen en uitwisseling van de wederzijdse belevenissen, althans in het kort, want er is wel wat (opzet) werk aan de winkel.
Natuurlijk kruipt ook het culinaire bloed daar waar het niet gaan kan en al spoedig wordt er even de getijde tafel bij gehaald en een besluit tot het “oesteren” genomen. Ja, ja, men heeft hier wel duidelijke prioriteiten!

Maandag 06 mei 2019 Oesters kietelen….

Met in de ochtend een mooie hemel en weinig wind, het laagwater tij tegen een uur of 12, wordt het wel weer tijd om nu nog even de oesters uit hun benarde positie te bevrijden.

Dit keer samen met de Franse overbuurman, die echt een expert is in het “voetvissen”…kan ook niet anders, hij is van herkomst Bretons, dus dat verklaart wel een hoop.

We zijn weer naar een nog ander locatie gegaan, nabij Loix. Ook daar is er een vrij grote oestercultuur en vind je ook de wilde oesters op de rots grond.

In korte tijd zijn ook de emmertjes en mandjes weer gevuld met dit (gratis)voedsel. We zijn het er over eens, dat deze oesters beter smaken dan die uit de teelt, deze zijn nog niet verwaterd en smaken dan ook puur natuur.

Onderweg heeft Trudy een hele verzameling wilde bloemen gezien en deze zijn ook nog eens in haar favoriete (pastel) kleuren, dus werd er even bij de wilde klimroos (al in bloei) en de “mauve” gestopt.
Staat altijd leuk, zo een veld boeket van eigen compositie en deze bloemenkraam is altijd open…..dus.