Maandag 03 juni 2019 - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 03 juni 2019 - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 03 juni 2019

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

03 Juni 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Maandag 03 juni 2019 Nieul sur Mer en Marais Poitevin.

Vroeg op en naar de overkant. Om van de gelegenheid gebruik te maken, even langs het winkelcentrum van Beaulieu om nog diverse dingetjes aan te schaffen.

We worden, zoals afgesproken op 19 mei, rond het middaguur verwacht in ons “oude buurtje”

Het toch telkens heel erg leuk, om het oude huis weer te zien. Hoewel we er maar kort gewoond hebben, heeft deze plek zijn stempel wel gezet!

Wellicht is het daarom, dat we ons hier in deze omgeving erg thuis voelen.
Natuurlijk had iedereen veel te vertellen en voor je het weet is het dan al 4 uur en weet je wat, we gaan even naar het Marais Poitevin.

Dat is een uitgestrekt beschermd natuurgebied, doorkruist met natuurlijke kreken en sloten, hier en daar een gegraven kanaal met daartussen gehuchten en zeer kleine dorpen.

De grootste stad hier is Marans, vroeger ooit een middelpunt van handel en thans een stad gelegen aan een doorgaansweg, waar het verkeer niet de handel brengt die je zou verwachten.

Er staan ook heel veel winkelpanden leeg en veel zaken zijn gesloten.

Eenmaal buiten de stad, zien we In de omgeving heel veel landbouw grond en eindeloze graan velden; dit gebied is een ideale plaats voor vogels en wild. Ook zien we zien we echt leuke huizen (te koop), direct aan het water, compleet met veerstoep en steigertje.

Omdat dit een al in de middeleeuwen “droog gelegd” moeras is, kunnen we gevoeglijk aan nemen, dat je hier door de muggen opgevreten kunt worden.
En ook al zijn er hele leuke en mooie huizen te zien, die muggen factor doet je de woon lust wel ontnemen.

Op de weg terug, gaan we langs de kust, alwaar de diverse oester en mossel producenten zijn gevestigd. Een kilo (schone) mosselen kost een 2 euries en komen vers uit de hang cultuur.

En zo, na een heel gezellige nazit, is het al gauw 22:00 uur; we moeten weer terug naar ons honk op het eiland.

In het donker over dit eiland rijden is nu niet bepaald iets, wat je elke dag zou willen doen en dan is het nog geen eens het hoogseizoen. De auto moest buiten de poort op het parkeer terrein, we hadden onze nacht permissie allang overschreden.

• 03 Juli 2019 - 16:40

Dorien: