Woensdag 05 en Donderdag 06 juni 2019 - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 05 en Donderdag 06 juni 2019 - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 05 en Donderdag 06 juni 2019

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

06 Juni 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Woensdag 05 juni 2019 Vanuit de Haute Savoie

Je ontkomt er niet aan en is het eigenlijk wel heel bijzonder; vanmiddag heeft de buurvrouw aan de overkant een typische schotel uit de Haute Savoie bereid en ook daarvan wordt iedereen geacht, zijn pappillen te beproeven………..

De Haute Savoie ligt echt in het Oosten van Frankrijk, zo tegen de Duitse grens aan en dus heeft men daar een wel heel aparte keuken. Eigenlijk is het hele land in te delen naar zijn regionale keukens en gerechten.

Maar wat wil je ook, in dit land zijn er 365 verschillende kazen, alle op basis van koemelk….en dan nog maar niet te spreken van geiten en schapen kazen, als ook de kazen gemaakt van mengsels van die melk soorten.

Donderdag 06 juni 2019 En marche au Marché.

Omdat het vanmorgen mooi weer is en de bewoners van de Allée des Potins nog niet naar de markt van Le Bois en Plage zijn geweest, besloten we maar met de auto te gaan.

Fietsen wordt hem niet en bovendien stopt de autobus, als een hond, bij elke boom.
Geeft een lange reistijd en ja, men wil toch echt wel om een uur of 12 aan het déjeuner beginnen……

Bovendien is het wel zo gemakkelijk, omdat er vele makke schapen in een hok gaan en er twee auto’s beschikbaar zijn…..zo gezegd, zo gedaan.
Een ieder struint dan op zijn eigen manier de markt af en spreken we gewoon en tijd van vertrek af.

Natuurlijk valt er wel altijd wat te scoren en gaan we ook dit keer niet met lege tasjes terug naar ons honk.