Vrijdag 07 juni 2019 Storm in een glas wijn ?? - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 07 juni 2019 Storm in een glas wijn ?? - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 07 juni 2019 Storm in een glas wijn ??

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

07 Juni 2019 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Vrijdag 07 juni 2019 Storm in een glas wijn ??

Het is niet altijd mooi weer wat de klok slaat en vandaag hebben we dan ook (over heel West Europa) een uitloper van de storm Michel te verduren.

Zo lezen we ook dat Nederland zich schrap kan gaan zetten en er diverse kleuren codes worden uitgereikt.

Grappig dat ook in de Franse taal een “Tempête dans une verre d ’eau” het zelfde betekent als in het Nederlands.

Dus, zo ook hier, zij het dat de wind en de bij behorende korte maar hevige buien regen pas om half acht in de ochtend begonnen zijn met het werk.

Wind van een stuk of 9 a 10 Beaufort is ons deel; ieder was dan ook door middel van aangeplakte plancards door het beheer van de camping gewaarschuwd.

Gisteravond was een elk in de weer om de luifels en tenten op te rollen en na te kijken. Wij hebben uit voorzorg de auto voor de tent gezet om zodoende de eerste klappen op te kunnen vangen.

Gelukkig was het vannacht erg rustig en zo het zich aan laat zien, moet het stormfront vanavond om een uur of 5 weer gepasseerd zijn. Dat bleek in de praktijk wat langer te duren dan voorspeld, in ieder geval neemt de wind belangrijk in kracht af en zijn de uitschieters geheel verdwenen.

Slapen we in ieder geval wel een stuk rustiger dan van de week!
Het geeft wel even wat mooie fotootjes voor ons verhaal, al is het alleen maar om te laten zien, dat de zee hier niet altijd even vriendelijk is!

Met overdag een partij wind van ja welste, er zijn uitschieters van een 125 km/uur gemeten op de Phare des Baleines, als ook in La Rochelle….tegen de avond neemt het wel wat af, de zee is nog steeds zeer geagiteerd. Het klinkt dan ook als één lange goederen trein…

• 03 Juli 2019 - 16:39

Dorien:

Het geeft wel prachtfoto's zeg! Machtig mooi!!