Zaterdag 31-10-2015 Eventjes een tandje terug - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 31-10-2015 Eventjes een tandje terug - Reisverslag uit Aucun, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 31-10-2015 Eventjes een tandje terug

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

31 Oktober 2015 | Frankrijk, Aucun

Elke morgen, als de caravan deur open gaat om een uurtje of half negen ziet het dal er steeds weer anders uit. Deze ochtend stond de maan er nog, het zonnetje aan de andere kant van de bergkam. Gezeten aan een lekker bakkie leut hadden we een aardig plaatje voor ons. Zo’n 50 meter van ons vandaan staan een 20 tal vaarzen en 1 stier. Je raad al wat de bedoeling hier van is, er werd wat afgesnuffeld en niet aan de kant van de neuzen, ha, ha! En dan dacht ie eindelijk bingo te hebben, was de dame er nog niet ready voor. Zoals Ian, onze kleinzoon van 3 zegt, nogge niet.
Het werd druk op het veldje voor ons want de paragliders kwamen met vele landen voor onze snufferd. Het gaat die gasten zooo makkelijk af, dat landen.
Het idee van onze trip was om via de noord kant (de Costa Verde) te gaan, maar kijkend naar de campings daar een doffe ellende, dus alla minuut ( ja we zijn zo flexibel als wat) werd besloten de col de Somport over te trekken, een tunnel van wel 30 min rijden lang. We hebben besloten om Zondag over een week te vertrekken, de weersverwachting is nog steeds rond de 23 grd. Dus nog genoeg tijd om een leuk plekkie te vinden aan de Spaanse kant van de Pyreneeën.
Het idee van vandaag was een rustige, want gister was toch wel een pittig tochie geweest. Maar dan moet ik niet de fout maken om rond een uur of 3 aan Cor te vragen: heb je geen zin in krab (hier een torteau genoemd ) en garnalen met een lekker glas Muscadet. Binnen een kwartier haha, zaten we in de auto richting Carrefour waar de vis, ook al ben een paar honderd kilometer van zee verwijderd rijkelijk op ijs lag. Behalve ons vissie een telegraaf van gister gevonden. Missie geslaagd, en om 5 uur zaten de van der Lindentjes te smullen. Een leuke dag ten einde, wat zal morgen brengen.

• 31 Oktober 2015 - 19:58

Dorien:

Geniet er lekker van! We blijven de blogs lezen, klinkt allemaal super lieverds!
    Dikke kus van hier! Xxx