Zondag 22-11-2015 Alweer 5 weken, de tijd vliegt - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 22-11-2015 Alweer 5 weken, de tijd vliegt - Reisverslag uit Odivelas, Portugal van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 22-11-2015 Alweer 5 weken, de tijd vliegt

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

22 November 2015 | Portugal, Odivelas

Een rustige dag, na al het trekken en reizen, eens even een pas op de plaats gemaakt en de kleine klungel dingen nog afgemaakt. Even een dag van niets doen dus. Genietend van het uitzicht, de omgeving een beetje geïnventariseerd. Om te kunnen interneten, moeten we naar het restaurant (dat heeft de eigenaar van de camping van 10 Hectare, goed bedacht, wij denken, dat er hier nooit een complete dekking op WiFi zal komen, ha ha ha) waar de koffie zeer goed is en dat voor letterlijk een euro per koffietje (geeft niet wat voor koffie) hetgeen met een glimlach en een vriendelijk woord wordt geserveerd.
Het restaurant, op een 6 minuten met de auto, buiten de camping om en weer terug op het zelfde terrein, is gelegen op een andere landtong. We hebben we een paar foto’s gemaakt, om de grootte en de eenzame plaats waar we zijn neergestreken, te kunnen tonen.
Het restaurant is elke dag open, de menu kaart zeer uitgebreid, met heel erg redelijke prijzen, die je zeker in Nederland niet voor mogelijk houdt. En dat met een gering aantal bezoekers per dag, weet je niet hoe men dit aan elkaar breidt, we zullen er “nader onderzoek” naar doen.
Verscholen in het groen, aan de rand van het talud naar de oever van het meer, daar is kamp Zuid, gemarkeerd met de blauwe handdoek.
“Toevallig” hadden we ook Trudy’s metaal detector mee genomen en die maar eens aan geslingerd en daar een eerste paar test rondjes mee gemaakt. Het is een Geocaching op alternatieve manier, de oogst van de dag was een zilveren deel van een sieraad en een paar draadnagels, welke hier in de harde grond als tent haringen hebben gediend. De grond hier is knetter hard en heel Rocky…de normale haringen zijn hier niet te gebruiken!
Wij waren goed voorbereid, we hadden dan ook speciale rots pennen als standaard mee in de uitrusting.