Zondag 28-08-2016 Slap Zit Dag - Reisverslag uit Lays-sur-le-Doubs, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 28-08-2016 Slap Zit Dag - Reisverslag uit Lays-sur-le-Doubs, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 28-08-2016 Slap Zit Dag

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

28 Augustus 2016 | Frankrijk, Lays-sur-le-Doubs

Zondag 28-08-2016 Slap Zit Dag

Na de activiteiten van gisteren weer plannen gemaakt, waar uiteindelijk niets van terecht is gekomen. We zaten in het zonnetje, de stoel in de luie stand en koffie stand by, wat wil een mens dan nog meer. Wederom een rustige dag, waarin het eerste boek uitgelezen werd en er ook nu weer geen visvangsten te melden zijn.
We merken dat ook de Franse mensen aan het eind van hun vacance moeten geloven. Maandag beginnen de meeste scholen en bedrijven weer, het wordt overal een stuk rustiger.
Hier en daar een complete Franse familie, die nog een keer met zijn allen een picknick / vismiddag hebben geregeld, maar ook die zijn om een uur of 6 van het camping toneel verdwenen.
Rest nog de paar passanten, onderweg naar huis of naar een verdere vakantie bestemming. Bizar, dat je de wat oudere kampeerder in een twee persoons tentje ziet bivakeren, maar dat brengt je dicht bij de natuur, zullen we maar zeggen. Tot dat het gaat regenen en de temperatuur wat gaat zakken natuurlijk. Je kunt er niet eens in staan, laat staan je kont keren, aankleden is een hele opgaaf.
Maar dan zie je ook weer, geitenwollen sokken (al dan niet gestoken in sandalen) types rondom dat tentje heen scharrelen en dat moet ergens (voor hen althans) het summum van gevoel een happy camper te zijn.
Zelf zijn wij aan dat stadium zeer snel voorbij gegaan en voelen ons maar wat gelukkig met een goed bed, een eigen WC en als het warm weer is, een koel drankje bij de hand te hebben. Ook valt op, dat die tenteniers allemaal bij elkaar gaan staan(beetje jamboree achtig wellicht) Grappig om dat zo te kunnen zien!