Woensdag 28 September 2016 Transfer naar kamp Cent - Reisverslag uit Boisse-Penchot, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Woensdag 28 September 2016 Transfer naar kamp Cent - Reisverslag uit Boisse-Penchot, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Woensdag 28 September 2016 Transfer naar kamp Cent

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

28 September 2016 | Frankrijk, Boisse-Penchot

Woensdag 28 September 2016 Transfer naar kamp Centre Est.

Alles geregeld en onderweg om 8:30 en was de vraag via Rodez (270 km afstand met 190 km snelweg) of via de N122 over Aurillac (200 km met 90 km snelweg)
In het traject Aurillac zit een 13% helling op en neer met een kronkel stuk, maar daar heeft men een tunnel onderdoor gemaakt en hoeft dat zwabberen niet meer. Via Rodez is het dwars door de stad , althans zo lijkt het op de kaart, dus da’s ook niet al te fris.
Besloten werd de korte klap te volgen en dus de helling maar te trotseren. Eigenlijk zijn we blij, deze keuze gemaakt te hebben, want hoewel de N weg een twee baans weg is, voert deze route wel dwars door heel mooi landschap en zijn de uitzichten op het netvlies blijven hangen, tijd on foto’s te maken was er niet, daarvoor moesten we teveel op de weg letten.
Het achterop komend verkeer, dat altijd haast heeft en dus weinig geduld, wil zo een “langzame” caravan wel inhalen en soms schudden we dan maar ons hoofd, als er toch weer iemand een stunt uithaalt, terwijl er een kilometer verderop en inhaalstrook over een paar kilometer is aangeduid.
Enfin, de rit verloopt voorspoedig en ja hoor, het venijn…..bordje “Route Barrée”…het blijft ons achtervolgen, zo vlak bij de afslag een 20 km voor de camping, werkt men aan een spoorweg overgang en de gele borden “Déviation” , daar had men er kennelijk maar twee van, zodat er over Figeac gereden moest worden (dus plus 15 km)
Uiteindelijk stonden we om 12:45 voor de ingang, het déjeuner hier duurt tot 14:00, hadden we tijd om even rond te struinen…..en een leuke plek gezien! De eigenaar heette ons hartelijk welkom en werden we gelijk ingeschreven, de plek mochten we zelf maar uitzoeken, “ gaat U maar instaleren en ik kom dadelijk even de stroom aansluiten”
We worden wel erg handig in het opzetten van onze toko, binnen het uur hadden we de tent en de inrichting voor elkaar, maar eerlijk gezegd, we hebben inmiddels wel wat kunnen oefenen.
Direct aan de rivier Le Lot, net bovenstrooms van een overlaat en een kleine sluis, die de plezier, rondvaart boten en de kano’s van het ene rivier pand naar het andere doorlaat. De waterstanden in de diverse delen van de rivier worden dan ook goed bewaakt, langs veel rivieren zijn er elektrische centrales gebouwd, die het van een constante water toevoer moeten hebben. Veelal zijn er aan de bovenzijde van de rivier, stuwdammen met daarachter enorme reservoirs gebouwd.
Toch wel een beetje moe van het reizen en opbouwen van kamp Centraal Oost was het niet te laat, dat we de kooi eens opzochten.
De kerk klok laat weten hoe laat het al is, de specht hamert er op los en de uil roep naar zijn broeder, is wel even wennen aan die geluiden.