Maandag 10 Oktober 2016 De Kust Etappe - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 10 Oktober 2016 De Kust Etappe - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 10 Oktober 2016 De Kust Etappe

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

10 Oktober 2016 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Maandag 10 Oktober 2016 De Kust Etappe

Wederom vroeg, althans dat was de bedoeling, uit de veren en omdat we de auto aan de caravan hadden laten zitten, was het na ontbijt, pootjes op draaien en weg wezen. We waren weliswaar pas om 10:00 uur onderweg, want bij het wakker worden om 07:00 was het eigenlijk nog stikke donker en de wijze opmerking van Trudy was, dat als we vroeg zouden vertrekken, we ook om een uur of 12 op Île de Re bij een gesloten receptie zullen staan (men eet hier van 12:00 tot 14:00, da’s een heilig gegeven in Frankrijk en gelijk hebben ze!)
Nou dus dat werd nog een beetje soezen en er dan maar wat later uit! Vandaar dat het een 10 uur werd, eigenlijk ook wel fijn, we hebben niks te verletten. En als je dan in 20 minuten op de snelweg zit, gaat het best vlot, het is een heel stuk vlakker hier en kunnen we een 100 km/u wel behappen.
Ergo, om 12:45 stonden we voor de (nog steeds) gesloten receptie en hadden eigenlijk nog wel wat langer kunnen soezen…..maar enfin, we hebben de tijd gebruikt een goede stek te zoeken, hoewel we hier in 2012 ook zijn geweest, zij het een beetje vroeger in het seizoen. Vonden dus een plek met veel zon en als ons richting gevoel ons niet bedriegt, hebben we zon tot in de avond. In deze tijd van het jaar, is dat geen ding om te negeren. Zodra de zon en zijn warmte weg is, wordt het toch een beetje kil en moet je naar binnen…..die ondergaande zon, kunnen we op 50 meter loopafstand op het strand bij de camping heel goed bekijken.
De zee hier hoor je bij hoogwater duidelijk, bij laag water ruik je de rotsen met hun zeewier, vogels zoeken er hun kostje bij elkaar.
Met een 10 ampère en een Wifi verbinding, beter dan bij ons thuis, hebben we het wel weer goed getroffen. Ook kunnen we de fietsen nu echt hun werk laten doen, er is hier zo een 80 km aan fietspaden, dwars door de zoutpannen, vogelreservaten en de oestercultuur heen.
Het opzetten van Kamp West ging weer als een trein, we zijn een goed geoliede team, er zijn niet veel woorden voor nodig om binnen een 90 minuten de boel zodanig op te zetten, dat we met de benen omhoog kunnen verzuchten “ hè hè we zijn er weer”

• 11 Oktober 2016 - 22:01

Dorien:

Heerlijk de kust zo dichtbij! En 't blijft leuk.."La Rochelle" op de kaart te zien! :)