Donderdag 13 Oktober 2016 Wat kunnen situaties ons - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Donderdag 13 Oktober 2016 Wat kunnen situaties ons - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 Oktober 2016 Wat kunnen situaties ons

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

13 Oktober 2016 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Donderdag 13 Oktober 2016 Wat kunnen situaties ons nog steeds verrassen…

Al was het een grijze ochtend met een druilerige regen, die al in de vroege ochtend nevelde (geen dikke druppels) toch was het niet echt koud.
Met een vooruitzicht van binnen blijven, fietsen en dergelijke is geen optie, besloten we in de vroege middag het eiland voor even te verlaten en ons naar het vaste land te begeven. Meestal zijn de niet mooi weer dagen dure dagen, want over het algemeen zoeken we toch de leuke Franse winkeltjes op en vinden dan ook altijd wel iets van onze gading.
Zo ook vandaag is dit het geval, dus even naar La Rochelle, Centre Commercial Beaulieu 1 en 2 alwaar een grote verzameling van winkels is. Al gauw een paar dingetjes gevonden, waarvan wij denken dat het zeer nuttig is om te bezitten en weer terug naar “huis”
Langs de weg een bord afslag Nieul-sur -Mer over een 400 meter en de vraag is om wel dan niet een kleine D tour voor een sentimental journey te maken…we hebben dan ook in 1980 een klein jaar in Nieul-sur Mer gewoond…..
Frappant was het wel, dat ondanks de lange tijd geleden en de vele nieuwe bij gebouwde wijken en wegen, wij toch in een keer, zonder navigatie, ons oude adres aan de Impasse du Moulin Ragot no 5 konden vinden en in korte tijd stonden we dan ook voor het huis dat wij 35 jaar geleden het onze noemden.
Buiten waren mensen bezig met hun tuinhek, Trudy stapt uit en loopt naar die mensen, er komt niet dikwijls een Nederlands kenteken in het de doodlopende straatje…en dus ontwikkelde zich weer een zeer geanimeerd gesprek en blijkt de Franse buurvrouw van de bewoonster van “ons” huis werkelijk een goede buur te zijn: “ik bel wel even aan bij haar, zal ze leuk vinden” werd gezegd.
En dat was ook zo, in korte tijd stonden we aan het hek met de beide dames te keuvelen over hoe het daar vroeger was. Niet lang daarna, vroeg de dame, die dit alles in gang gezet had, of wij even mee naar binnen bij haar willen gaan om een bakkie te doen! En daar zit je dan bij een wildvreemde Franse familie, in de huiskamer en werd wederzijdse interesses besproken en met veel humor werd het een heel erg aangename namiddag.
We hadden camera of telefoon niet bij ons, we gingen immers om te gaan winkelen, dan heb je dat allemaal niet nodig. Maar dingen gebeuren met een reden en daarom worden we Zaterdag middag weer terug verwacht. Maar dan in “ons” oude huis, waar we in ieder gevel de foto’s van buiten kunnen maken en uitgenodigd zijn om een bakkie koffie te doen bij de huidige bewoonster.
Met een toch wel apart gevoel reden we ons oude buurtje weer uit en via de brug weer terug naar het eiland.
Omdat het leven hier toch wel uitnodigt, om alles met een slakkengang te doen, zeker als het vakantie betreft, hebben wij ons eten er maar op maar een beetje aangepast.

• 14 Oktober 2016 - 22:07

Dorien:

Wat super!! Tijn en ik hebben ook bij de voordeur/garagedeur toen gestaan! Ontzettend leuk! , "even" een bakkie "gehaald"....☕☕, super!

• 14 Oktober 2016 - 22:08

Dorien:

Veel plezier morgen!

• 15 Oktober 2016 - 12:09

Theo En Carla:

Wat een prachtige ervaring, na zoveel jaar toch weer zo'n soort thuiskomst gevoel te hebben.

Veel plezier zaterdag.