Donderdag 03 November 2016 Een dag om in ons leven - Reisverslag uit Sainte-Marie-de-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Donderdag 03 November 2016 Een dag om in ons leven - Reisverslag uit Sainte-Marie-de-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Donderdag 03 November 2016 Een dag om in ons leven

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

03 November 2016 | Frankrijk, Sainte-Marie-de-Ré

Donderdag 03 November 2016 Een dag om in ons levens boek bij te schrijven.

Dat alles in grote kringen beweegt, hebben we wel tijdens deze reis gemerkt en zo komt het, dat we op 28 Oktober dan ook, nog voor ons zeil avontuur begint, door de Franse oud-collega Alex Cubero werden uitgenodigd om met het “dejeuner” om op 3 November 12:00 thuis bij hem en zijn vrouw te nuttigen. We moesten de steiger nog oplopen naar de boot.
Nou, dat is natuurlijk niet verkeerd om nóg een kans te krijgen, over elkaars belevenissen en verhalen verder te praten.
Het dejeuner, dat was een enorm mooi “Plateau des Fruits de Mer”, opgediend op een schaal in de vorm van een boot, tot de rand gevuld met allerlei schelpdieren, van oesters tot krabben en langoustines aan toe. De vrouw van Alex, Sylvie is een dochter van een groothandelaar in zeevruchten en weet dus zeker wat en wanneer iets goed is.
Het grote voordeel van dit soort eten is, dat je door kunt blijven praten, terwijl je eet……en wat ook leuk is: je eet met je tien geboden, je zou het echt “finger food” kunnen noemen.
In één woord was het een “thuiskomen” en de middag gleed zomaar weg. De ervaringen in ons beider leven hebben ons langs vele evenwijdige paden geleid en is het ook niet verwonderlijk, dat we het gevoel hebben lang verloren vrienden te hebben terug gevonden.
Dat is eigenlijk iets waar je dankbaar voor kunt zijn!

• 04 November 2016 - 23:21

Dorien:

Super leuk!

• 05 November 2016 - 08:40

Dorien:

Geweldig om te zien. En die plateau vind ik weer niet leuk haha.

• 05 November 2016 - 13:13

Theo En Carla:

Wat ontroerend mooi om dit te lezen en te zien.