Maandag 14 November 2016 Laatste dag en nog even n - Reisverslag uit Sainte-Marie-de-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Maandag 14 November 2016 Laatste dag en nog even n - Reisverslag uit Sainte-Marie-de-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Maandag 14 November 2016 Laatste dag en nog even n

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

14 November 2016 | Frankrijk, Sainte-Marie-de-Ré

Maandag 14 November 2016 Laatste dag en nog even naar de Phare.

Met volle maan en ook omdat dat de maan nu een stuk dichterbij de aarde staat, zijn getij verschillen weer aardig hoog aan het worden en horen we de zee beuken op het strand hier 200 meter vandaan. En dat terwijl er weinig tot geen wind staat!
Hier en daar vliegen er weer flarden grijze wolken langs en is het niet echt fietsweer…dus even met de auto nog een paar laatste boodschappen gehaald en in de middag nog een keer naar de Phare des Baleines gereden. Gek dat die locatie ons blijft trekken, maar het is dan ook een magnifiek deel van het eiland.
Het was daar een totaal uitgestorven boel, de diverse eet en souvenirs tenten waren “fermé”, dat is dan tot aan de Kerst. Maar het wel lekker rustig zo en de zee hadden we voor onszelf.
De golven waren dan ook weer bezig om de stenen glooiingen aan een test te onderwerpen.
Mensen moeten toch nog iets van een soort van hunebed gen in zich hebben.
Iets, dat hen zover drijft een stapel stenen als een soort van torentje of zelfs complete kunst werken op de glooiing te bouwen.
Door de golven gevormd, zijn de stenen hier op het strand nagenoeg plat en hebben ovale en ronden vormen. Dat maakt het stapelen nogal moeilijk, omdat er onderling weinig raakvlakken aan die stenen te vinden zijn. We hebben al eens kunnen zien, dat er iemand met het aanbrengen van een laatste paar stenen de boel uit evenwicht heeft gebracht en de hele boel als een kaartenhuis in elkaar zakt…en als het dan blijft staan, wordt er bij een volgend hoog water tij, deze bouwsels weer door de golven gesloopt.
Nog even om de hoek bij de Pointe de Grignon gestopt, daar ziet de zee er weer heel anders uit.
Ons eiland avontuur begon daar en deze middag, na vijf weken op het eiland, maken wij zo de cirkel van île de Ré weer rond.

• 15 November 2016 - 13:16

Carla En Theo:

Hoi Trudy en Cor,

We hebben het gevoel gekregen dat dit eiland echt zo van jullie is, helemaal thuis.

Weer veel succes verder gewenst.

Groetjes

• 16 November 2016 - 09:40

Dorien:

Pracht eiland is het hé..mooie foto's! xx

• 16 November 2016 - 10:18

Wilbert: