Zondag 20 November 2016 Nog niet de laatste Etappe - Reisverslag uit Pont-Authou, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zondag 20 November 2016 Nog niet de laatste Etappe - Reisverslag uit Pont-Authou, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zondag 20 November 2016 Nog niet de laatste Etappe

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

20 November 2016 | Frankrijk, Pont-Authou

Zondag 20 November 2016 Nog niet de laatste Etappe van onze Tour de France.

Gedurende de nacht werd het weer onrustig en begon het aardig te waaien, het deed de caravan nogal schudden en dan slaap je niet echt rustig, om 06:00 was het eigenlijk wel te gek om over vertrekken te denken.
Omdat de wekker om net over zeven uur stond, keken we even op de tablet voor de voorspellingen van de Metéo France. Je moet je daarbij voorstellen, dat we dan vanaf onze plaats even naar de nabijheid van de receptie moeten gaan voor een goede ontvangst van de Wifi en dat valt om die tijd in de ochtend niet mee. In ieder geval geldt er een code oranje in de noordelijke departementen aan de kust waarbij er met “rafales” van 75 km/uur rekening gehouden moet worden.
Dat is niet echt een goede zaak voor het rijden met een caravan en is dan ook onverantwoord dat te doen. Besloten nog maar een dagje te blijven in afwachting van verbetering. Dus gelijk maar weer even terug in bed gekropen om nog wat ZZZZ’s te kunnen maken.
In de loop van de ochtend klaarde het wat op en werd het weer een stuk rustiger, nog even nakijken op de tablet, het is in het noorden nog steeds code oranje en de windvlagen spelen er nog steeds hun parten. De weer satelliet beelden lieten, van hier tot aan de Nederlandse kust een heel front van slecht weer zien en dus de optie “blijf zitten waar je zit en verroer je niet” maar genomen.
Bovendien had ons thuisfront van allebei de kanten en zelfs op het zelfde tijdstip een SMS gestuurd, met daarin de waarschuwing voor het stormachtige weer in Nederland, dus ook daar is het nog niet pluis.
Zeker vandaag, als je ondanks alles toch zou gaan en in de middag zou vertrekken, loop je direct de kans, dat je om een uur of 5 nog steeds op de tol weg zit, de daar wachtende vrachtauto’s staan te popelen om weer weg te kunnen en met de nodige haast op hun baan rijden.
Met elkaar, vormt dat net als een rij olifanten, de een nog dichter op de ander. Daar wil je niet echt tussen in rijden.
Tegen de heuvel op gaat het soms wel heel langzaam met die camions en kun je je eigen snelheid niet goed constant houden, ook inhalen is niet altijd wijs te doen.
Halen ze ons in, gaat dat met hoge snelheid gepaard en geeft bij het passeren een behoorlijk zuiging, nou en dat samen met die windvlagen maakt het wel erg inspannend rijden.
We hebben ons uitstel van vertrek maar even doorgebeld, vervelen doen we ons niet en komen de dag ook wel door.
Frankrijk laat ons nog niet gaan!