Zaterdag 21 okt. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 21 okt. 2017. - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 21 okt. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

21 Oktober 2017 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Wassen en watergolven…..

Samen met de ruwheid van de zee, zoals we gisteren zagen, kwam er ook een pak wind onze kant uit.
Gisteravond al begin het te waaien, iets wat we eigenlijk een beetje ontwend waren en hebben er niet direct van wakker gelegen, maar toch vanochtend even een storm bandje over het tentje gezet!
Geen betere zorg dan voorzorg. Met de temp graadjes valt het reuze mee, het wijst er toch nog een stuk of 17 aan. Maar fietsen dat wordt hem niet, ondanks de volle batterijen.
Vandaag een beetje bij de deur blijf dag, temeer, daar er ook een grotere drukte in verband met die Allerheiligen vakantie is ontstaan. Met de middag begon de zogenaamde “cabin fever” toe te slaan en dus er even op uit, uitwaaien nabij de Phare des Baleines, om even kijken naar het water en de wind!
Nou, daar waren we niet de enigen en zijn blij gegaan te zijn, want hoewel we er al een paar keer zijn geweest, telkens is de zee anders en zo ook vandaag.
Menig kapsel van de toevallige toerist werd even door de wind onderhanden genomen.
Wind en golven ( het is opkomend tij) spelen een spel rondom de punt van het eiland, de golven lopen hier nu tegen elkaar in en kruizen elkaar met haakse hoeken.
De ene serie golven komt van het zuidwesten en de andere van het noordwesten en wedijveren met elkaar, wie het eerst op het strand mag eindigen. De zee is wel heel erg ruw en alle golven worden door de oude golfbreker pieren getemd.

De kleine vuurtoren, de Phare des Baleineaux of ook wel Phare du Haut Banc du Nord genoemd, staat op 2250 meter afstand van de grote vuurtoren. Dit hebben we even nagemeten op onze kaart, omdat de prestaties van onze nieuwe camera ons steeds doet verbazen. We waren verrast door de zoom mogelijkheden van dat kleine ding.
En daar, bij die verre vuurtoren gaat het pas echt tekeer, de golven rammen de toren van alle kanten en door de camera zoeker, kun je dat goed zien. Moet daar een ware hel voor de zeeman met zijn bootje zijn!
Terug bij de camping, ook daar een heel ander plaatje van "onze" Pointe de Grignon.

• 22 Oktober 2017 - 11:39

Carla En Theo:

Heel mooi de videobeelden. Komt nu heel goed over, erg leuk.

Ook hier waait er een windje, maar och, dat is niet iets nieuws. Herfst!

• 25 Oktober 2017 - 22:44

Dorien:

Tjee, da's maf om stroming zo te zien, spektakel zeg! Heeft toch ook wel wat, storm zo.. Xx

• 26 Oktober 2017 - 21:38

Wilbert:

Krijg zin om te surfen.gave video