Vrijdag 15 dec. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Vrijdag 15 dec. 2017. - Reisverslag uit Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Vrijdag 15 dec. 2017.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

15 December 2017 | Frankrijk, Saint-Germain-les-Belles

Echt vertrek richting Noord met lichte bepakking.

Na een rustige avond nu dan toch echt de laatste etappe van de rondreis ingegaan. Vanochtend een beetje bijtijds uit de veren en dat kon ook weer niet zo heel erg vroeg, gezien de gast heer en -vrouw…
In ieder geval waren we om een uur of negen vertrokken en omdat het allemaal niet ver van de snelweg ligt, waren we al snel uit de campagne, waar we met een partij regen weg reden.
Gelukkig is het allemaal dik boven nul en is er geen vorst te verwachten, zo hebben wij uit de voorspellingen kunnen zien.
Met de losse auto is het wel erg gemakkelijk karren, om twee uur waren we al door Rouen heen!
Op naar Amiens, vervolgens de autoroute Parijs Lille nemen en gaat het voortvarend. En dat op een vrijdag, dat gaat goed, tot dat we bij Lille in de buurt komen, want ook daar is het de avondspits en staat de Franse kerst vakantie ook voor ieders deur….drukte van jawelste en dus maar aanschuiven.
Uiteindelijk door Lille heen en via Villeneuve d’Ascq ,de ringweg van Mouskroen mijdend, op weg richting Gent.
Ook daar is een ieder onderweg naar huis en ook daar is het stevig aanschuiven, zoals de Belgen dat zo mooi benoemen. Gelukkig geen caravan achter je, dat zou het rijden wel wat compliceren in dit geval van rijden en remmen…..gelukkig is ook dit een bouchon die zich oplost en weer op weg naar Antwerpen, alwaar er in een van de buizen (je raadt het al, de buis die wij moeten nemen) een ongeluk is gebeurd en de boel (tijdelijk) is afgezet.
Wederom aanschuiven en met heel weinig beweging naar voren rijdend, in afwachting van het groene sein….al met al dreigt nu wel een beetje vervelend te gaan worden, maar dan wordt het weer “fluide” en kunnen we verder…..uiteindelijk na Antwerpen geen perikelen meer hoeven meemaken en zo waren we om half negen in de avond op ons erf aangekomen….930 kilometer in 11 uur is niet gek zou je zeggen. Het is dat het met de diverse opstoppingen wat tegen zat, maar met een losse auto is het nog steeds goed te doen! Met de caravan doe je daar met opzetten en afbreken toch gauw een tweetal dagen over en is het laatste stuk van net voor Rouen naar huis ook een 530 kilometer, waar op de route geen behoorlijke “tussen camping” in zit en met je dat in een keer rijden.
Thuis gekomen was de boel al snel uitgeladen, de rest van de spullen komen morgen wel. Scheelt een hele jas om het zo te kunnen doen, ook in de volgende dagen, als je dan een caravan moet uitruimen, binnen en buiten moet schoonmaken en deze richting stalling moet brengen.
Niets van dit alles dus en kunnen we op ons gemak de dingen weer op hun plaats terug zetten.