Het Eerste Verhaal - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Het Eerste Verhaal - Reisverslag uit Ars-en-Ré, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Het Eerste Verhaal

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

21 April 2018 | Frankrijk, Ars-en-Ré

Hallo Allemaal,

Dit is ons eerste Ré mail vanaf “ons” witte eiland.

Morgen wordt het alweer week no 3 op deze stek en lijkt het wel of we er al veel langer zijn. Na een tamelijk vochtig begin van de dagen, waarbij we moesten wachten op een goede droge dag voor het opzetten van ons circus, hadden we het wel snel voor elkaar en was het verblijf volledig ingericht en gereed voor gebruik.

Inmiddels zijn er al diverse oester of geen testen gedaan en moeten we zeggen, dat deze ook nu weer zeer goed van kwaliteit zijn en ach, met de wijn er bij, spoelt het wel goed door!
Tijdens de mindere dagen in het begin van ons verblijf, zijn we naar het aquarium van La Rochelle geweest en is de tentoonstelling van vissen, schildpadden en kwallen weer aangepast en de presentatie met nieuwe technieken verbeterd. Wat een verschil met 36 jaar en 20 jaar geleden toen we het al eens bezochten en het toen al heel indrukwekkend was.
Het aquarium staat (hier) bekend als de plek, waar men koraal weet op te kweken en het te behouden voor uitzetting in de vrije tropische natuur….

Ook hebben wij al een paar keer goed kunnen fietsen en merken we, dat het voorjaar ook een totaal ander beeld van de natuur geeft. Tot op heden zijn we er aldoor met de herfst geweest en nu kunnen we zien, hoe de nog kale wijnrank, zijn knoppen en blaadjes doet ontspruiten…alles met het doel om de druif te vormen….

De trekvogels zijn weer naar hun Scandinavische en Russische broedgronden vertrokken en zijn er nu de lokale soorten die weer over de Marais Salants heersen.
Met de Franse school vakanties alweer ten einde, is de echte rust op het eiland weer neergedaald.
Merken we hier op de camping ook, de Opa’s en Oma’s en de kleinkinderen in hun campingcar zijn weer vertrokken en is er nu slechts de komende en gaande camperaar die deze camping aandoet.
We hebben de huidige lage getijden gebruikt, om een paar keer het wad op te gaan, op zoek naar kokkels, krabben en oesters. Dat lukt steeds beter en vooral Trudy is een professioneel aan het worden, ze heeft er een oog voor! En de wilde oesters, nog niet verwaterd, zijn weliswaar zouter dan de “getemde” maar smaken wel erg goed, al is het maar, omdat je ze zelf gevonden hebt.

Zoals te zien is gaat het hier wel goed, we hopen dat het zo ook bij jullie thuis zal zijn.
We houden het thuisfront op de hoogte, zij het niet met een dagelijks verslag.
Met een E mail lukt het nog niet goed om fotos bij te voegen, anders dan als attachment, dus maar de toevlucht gezocht via deze weg.

Met de hartelijke groeten vanuit hier,
Trudy en Cor

• 22 April 2018 - 17:10

Dorien:

Super leuk, een eerste blog voor 2018!
    Leuke fotos ook! Xx