Zaterdag 25 aug.2018 Dag van Vertrek. - Reisverslag uit Cancale, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Zaterdag 25 aug.2018 Dag van Vertrek. - Reisverslag uit Cancale, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Zaterdag 25 aug.2018 Dag van Vertrek.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

25 Augustus 2018 | Frankrijk, Cancale

Dag van Vertrek.

Met nog de mooie herinneringen aan Île de Ré vers in ons systeem, hadden we wel zo globaal een idee om met deze trip via de oostkant van Frankrijk te gaan. Langs de regio´s van Bourgogne, Jura, Savoie en zo omlaag naar Dôle, zo een beetje in die richting.

Met de hete zomer en daarmee de grotere kans op een vroege herfst en ook winter, werd dat oost idee in een nog geen tien minuten omgezet naar het “waarom gaan we niet naar Bretagne?”

Dat is op zich niet eens zo een gekke gedachte, want in 2017, toen we in eind september-begin oktober op Île de Ré stonden, hoorden we via het Méteo nieuws, dat de eerste sneeuw al in de (hoge) Alpen gevallen was.

Bovendien staat het water in de meeste rivieren zeer laag en is ook de vlieg visserij niet goed gegarandeerd. Dat was wel echt een steekhoudend argument en dus geschiedde.

Met het bepakken van de caravan hebben we wel een beetje ervaring vergaard en was dat ook niet veel werk, we wisten goed wat niet mee te nemen!

Na tussen twee buien regen door de auto aan de sleurhut gehaakt te hebben, vertrekken we om 06±00 uur van de Keizerdam. Onderweg nog wel wat regen gehad en om een uur of negen waren we ook door Lille heen. De auto verloopt rit vrij snel.
Ook het vrachtverkeer heeft vakantie, zo denken wij, er staan wat minder van die dingen op de Aires langs de snelweg.

Bij de eerste overnachting stop in ons Pont Authou waren we om half twee. Gelukkig konden we meeliften met iemand die ook door de normaal gesloten poort moest en waren we gauw op een van de stekken, slechts voor een nacht, morgen gaat het verder.
Om halfvier de receptie weer open en onze registratie weer in orde, hier kent men ons zo langzamer hand wel.