Dinsdag 25 sept. 2018 Jour de Déménagement. - Reisverslag uit Crozon, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu Dinsdag 25 sept. 2018 Jour de Déménagement. - Reisverslag uit Crozon, Frankrijk van Cor en Trudy van der Linden - WaarBenJij.nu

Dinsdag 25 sept. 2018 Jour de Déménagement.

Door: SnowBirds

Blijf op de hoogte en volg Cor en Trudy

25 September 2018 | Frankrijk, Crozon

Dinsdag 25 sept. 2018 Jour de Déménagement.

Vandaag een beetje vroeg uit de pietenbak gegaan, omdat we de grote verhuizing van wel 30 meter voor de boeg hebben en ook omdat er altijd weer stekken pezers rondlopen, die ook hier een plek met weids uitzicht (ook al is het voor een nacht) willen hebben.
Het belooft een mooie dag te worden en met een strak blauwe hemel is het leuker opbouwen, dan in de druil regen.
Dus het was eigenlijk niet erg ingewikkeld, stroomkabel er af, pootjes in en met de mover hup, zo naar de volgende locatie, meer ruimte én zon, het stelde niet zo veel voor. De auto kwam er dit keer niet aan te pas.
De hele zaak waterpas in beide richtingen gezet, tentje er aan maken en wederom, bleek de Bretonse grond van steen te zijn en dus de rots pennen weer moeten toepassen, de gewone Hollandse haringen werken hier dus echt niet.

Maar om een uur of twee was ook het circus weer overeind gezet, dit keer voor een wat langer verblijf, zolang het weer maar goed blijft, zitten we hier nog wel een poosje.

En dan de blikken van de mede (Nederlandse) kampeerders, dat we, zodra de vorige bewoners zijn verdwenen, wij de plek innemen……maar dat laten we rustig langs ons heen gaan, we hebben er maling aan.

En dan is het toch wel goed zitten, zo in het zonnetje, kijkend over de Aber, waar de vloed alweer door naar binnen dringt.

Aan de overkant, kijken we op een oude kalkoven, waar vroeger de schelpen kalk in gebrand werd. Wij denken, dat de daar gemaakte kalk gebruikt werd voor de bouw van de diverse forten en dergelijke, hier in de omgeving.

Nu hebben ze er een uitkijk toren van gemaakt en ook die zullen we nader onderzoeken!

• 30 September 2018 - 15:48

Martijn:

Ow ja... dat zou me inderdaad niets verbazen van die andere gasten... je hoort ze inderdaad al denken! En het is natuurlijk ook een prachtig gezicht: een caravan die zelf rijdt! Zou die kleine van ons ook machtig vinden om te zien! :)